Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper (StarAlliance)?

Re: Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper?

Er det noen som har prøvd å legge inn en annen (høyere) bookingklasse når man etterregistrerer poeng?

Vil tro det er en fin måte å bli utestengt på. Uansett så er det nok manuell kontroll på Star Alliance billetter. SAS-billetter blir godskrevet med en gang og regner med det ikke går an å trikse der heller.

Last edited:

Vil tro det er en fin måte å bli utestengt på. Uansett så er det nok manuell kontroll på Star Alliance billetter. SAS-billetter blir godskrevet med en gang og regner med det ikke går an å trikse der heller.

Takk for svar. Da lar jeg vær å prøve det. :-)

Takk for svar. Da lar jeg vær å prøve det. :-)

Har mange ganger før lagt inn Y/C fra andre flyselskap og det ble korrigert til korrekt fare basis back end.
Det er en stund siden, mulig EuroBonus-systemet er forbedret og gir feilmelding til bruker nå.

Etterregistrering av miles er like moro som å ordne reiseregning.

Det er jo ikke lenge siden at alt måtte sendes manuelt og du ikke kunne registrere online.

Da satt jeg ofte med en bunke boardingkort og hadde lite lyst til å knote opp eposter og bookinger for å finne bestillingen.
La inn riktig kabinklasse og lot SAS retro-reg i Bangkok ordne resten.

Last edited:

Jeg har fyllt ut en for Brussels Airlines nå. Det var i business, og utsteder av billett er Air Canada. De brukte bookingklasse P for BN. En bookingklasse det ikke virker som om SAS synes eksisterer i det hele tatt.

Så jeg måtte skrive C i etterreg feltet. Det er jo kabinklasse.

Billigste businessbillett fra Toronto til Brussel, men alle andre gir nå noe points for den i hvert fall.

Noen som aner hva man får for BN long haul booking klasse P?

Jeg har fyllt ut en for Brussels Airlines nå. Det var i business, og utsteder av billett er Air Canada. De brukte bookingklasse P for BN. En bookingklasse det ikke virker som om SAS synes eksisterer i det hele tatt.

Så jeg måtte skrive C i etterreg feltet. Det er jo kabinklasse.

Billigste businessbillett fra Toronto til Brussel, men alle andre gir nå noe points for den i hvert fall.

Noen som aner hva man får for BN long haul booking klasse P?
SAS oppgir at de ikke gir poeng for P på sin nettside for SN. Har samme utfordring i sommer og må muligens kreditere Miles and More der kontoen er tom....

Har nesten inntrykket av at man ikke opptjener eurobonuspoeng hos Brussel....

Siktet til at man må nokså eller svært høyt opp i pris for å få noe.
billett til 2500 én vei OSL-TFS var i klasse uten poeng.

Ojda, null opptjening med P-klasse hos Brussels Airlines synes litt merkelig. Spesielt da alle andre selskaper i JV (AC,UA,LH,LX,OS fler?) gir 100% EB i P-klassen. Billettene koster jo det samme hos disse her pga denne joint venture avtalen over atlanteren, så det er er kjempesært om et (nå snart heleid LH selskap) gjør unntak.

For meg selv også et lite problem ettersom jeg ble reroutet fra AC til SN til vinteren pga schedule change. Der må jeg prøve å endre til noe annet om dette stemmer.

Last edited:

Ojda, null opptjening med P-klasse hos Brussels Airlines synes litt merkelig. Spesielt da alle andre selskaper i JV (AC,UA,LH,LX,OS fler?) gir 100% EB i P-klassen. Billettene koster jo det samme hos disse her pga denne joint venture avtalen over atlanteren, så det er er kjempesært om et (nå snart heldig LH selskap) gjør unntak.

For meg selv også et lite problem ettersom jeg ble reroutet fra AC til SN til vinteren pga schedule change. Der må jeg prøve å endre til noe annet om dette stemmer.
Svært godt poeng dette med JV og kreditering EuroBonus på alle andre. Noen kontakter i SAS som kan forklare det "strategiske valget" ved å utelate P-klasse? Er det SN som styrer dette? Noe forslag på hvor en kan høre med SAS og komme til rett person/instans?

Ingen opptjening i Eurobonus på Brussels Airlines P-klasse, bekreftet av SAS:

Det är upp till varje enskild medlem inom Star Alliance att bestämma poängutdelningen för sina flygningar gentemot övriga medlemmar i Star Alliances lojalitets program.

I detta fall så har Brussels Airline valt att inte ge några poäng för bokningsklasserna T, E, L, K, O, samt P.

Dette er jo galemattias, så jeg som har en billig P-klasse og ble ufrivilling flyttet til Brussels, fikk nå endret denne til United. United er ikke min favoritt, men jeg vil ha poengene. Bonus ble at P-klasse ble endret til D-klasse ved en feil, det gir 150% mot 100% EB for P. Aldri så gale at det ikke er godt for noe!

Last edited:

Hei.
Jeg forsøker å regne ut hvor mange poeng jeg vil opptjene på en reise med Ethiopian til ADD i business. Det er med mellomlanding på ARN, hvordan vil da utregningen skje?
Er det OSL-ARN=240miles + ARN-ADD=3660, totalt 3900 * 200%, eller må jeg regne OSL-ADD? Eller blir det OSL-ARN 1200 poeng (som er min. i business) + ARN-ADD 7320 poeng, totalt 8520 poeng?

Noen som vet hvordan beregningen vil skje?

På forhånd takk for hjelp.

Det er alltid opptjening etter Eurobonusreglene for det selskapet som flyr hver enkelt strekning.

Hvis du reiser med SAS OSL-ARN er det Eurobonusopptjening som en vanlig SAS-flyvning.
ARN-ADD er 200% i bookingklassene C, D, J med Ethiopian

Takk.
Glemte å presisere at det er Ethiopian hele veien fra Oslo....

Hvis det er Ethiopian med teknisk stopp på ARN med samme flightnr. hele veien fra OSL, så er det avstanden OSL-ADD som ligger til grunn for EB-opptjening (regnes som ett segment, men består av to leg).

Skal til IAD med Lufthansa, reiser i billigst økonomi. Bookingklasse vil være K, ser på Miles & More kalkulatoren at jeg vil tjene 2.282 miles på Mileage Level og 4.376 på Mileage Level + Executive Bonus. Hvor mye vil dette utgjøre av Eurobonus poeng?

K gir 125 poeng for europeisk flyvninger og 25% på IC-flyvninger. OSL-FRA-IAD-FRA-OSL, f.eks gir (125 + 1020)*2 = 2290 EuroBonus-poeng. (Du kan ikke tjene både Miles&More og EBB-poeng på samme flight)

Re: SAS tilbudstråd 2017 (vanlige billetter, EB-tilbud og opptjeningstilbud)

Ser ut som man nå får 300 poeng for forhåndsbestilt parkering på OSL. Poengene utbetales etter parkering og ikke ved bestilling og betaling

Hvor mange EuroBonus basispoeng vil jeg få på en business saver billett med Singapore Airlines til Bangkok?

Jeg vurderer å fly med enten dem eller Lufthansa for å sikre diamond.

Back