Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper (StarAlliance)?

Re: Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper?

Denne var litt stygg, bookingklasse S, som er min sweetspot, går fra 100% til 250 poeng? Det er rimelig irriterende når jeg har booket flere legs i S til juli.
Da ryker jeg 4000 poeng....

Går LH opptjeningen i EB fra % til disse faste satsene nå da? Det kuttes en del i øko som vanlig da. Regner ikke med at mine LH S-klasse billetter kjøpt før devalueringen kan klages inn til 100% opptjening da det er "partnerselskap og utenfor vår kontroll".

Det ser ut som det går over i poeng utenom longhaul..

Hei til ekspertene :-)

Skal fly Shanghai - Frankfurt med Lufthansa i klasse C om noen dager.
Hvor mange Eurobonus-poeng kan jeg vente å få for dette?
Flyr ikke så mye i år men hadde håpet at jeg fikk beholde gullkortet og da kan denne være avgjørende...!

Hei til ekspertene :-)

Skal fly Shanghai - Frankfurt med Lufthansa i klasse C om noen dager.
Hvor mange Eurobonus-poeng kan jeg vente å få for dette?
Flyr ikke så mye i år men hadde håpet at jeg fikk beholde gullkortet og da kan denne være avgjørende...!

Shanghai - Frankfurt gir 11000 poeng i LH C (200% opptjening). :)

Hei
Jeg skal reise med Singapore Airlines fra Hong Kong via Singapore til Sydney med economy-billett. Og retur fra Cairns til Singapore med Silkair (denne flygingen gir vel ikke poeng?) og fra Singapore til HongKong med SIA.
Jeg mener det sto 100% opptjening da jeg bestilte, men hvor mange poeng er dette?
Og teller disse poengene ifht rekvalifisering som Ebg?

Hei
Jeg skal reise med Singapore Airlines fra Hong Kong via Singapore til Sydney med economy-billett. Og retur fra Cairns til Singapore med Silkair (denne flygingen gir vel ikke poeng?) og fra Singapore til HongKong med SIA.
Jeg mener det sto 100% opptjening da jeg bestilte, men hvor mange poeng er dette?
Og teller disse poengene ifht rekvalifisering som Ebg?

HKG - SIA: 1600 (1587)
SIA - SYD: 4000 (3908)
SIN - HKG: 1600 (1587)

Verd å merke seg; ikke alle økonomiklasser gir poeng. Du finner oversikten på https://www.sas.no/eurobonus/opptjen-poeng/flyselskap/singapore_airlines/

Takker for svaret. Ser nå at vi klasse W på de første to flyginger Hkg-sin-syd og klasse N på returen. Da blir det vel kun poeng på reisen sørover?

Takker for svaret. Ser nå at vi klasse W på de første to flyginger Hkg-sin-syd og klasse N på returen. Da blir det vel kun poeng på reisen sørover?

Jepp det stemmer.

Eurobonus poeng med Egyptair?

Hei,

Jeg skal ut å fly i C med Egyptair.
Nettsidene dere forteller at en får 150% opptjening med deres program. Er det noen måte å finne ut hvor mye poeng det gir i Eurobonus hvis jeg registrerer mitt Eurobonus kort ?

Takk !

Etter reise med Austrian fikk jeg poeng for én av fire legs. Alle var booket i K, men i EuroBonus poenglisten kom den ene reisen inn som "M" med 100% opptjening. Resten av legs-ene har jeg ikke sett noe til. Jeg hadde egentlig ikke regnet med å tjene poeng på denne reisen, da K ikke er i "opptjen poeng"-listen forl Austrian. Antar at den ene jeg fikk poeng for er en feil, og ikke de tre jeg ikke fikk poeng for?

EB - mest poeng av Air Canada og United

Hei,

Er det noen som vet hvem en får mest poeng med til Eurobonus konto når en flyr med enten Air Canada eller United Airways ?

Mener å huske at Air Canada er dårlig?

1) Får man poeng på SilkAir?
2) Får man poeng på SilkAir hvis det er SQxxxx operated by SilkAir?

Takker for svar på mine dummer spørsmål :)

Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper?

1) Får man poeng på SilkAir?
2) Får man poeng på SilkAir hvis det er SQxxxx operated by SilkAir?

Takker for svar på mine dummer spørsmål :)

Nei og nei

SilkAir er ikke med i Star Alliance og det er operating carrier som teller

Ellers er SilkAir et behagelig selskap og reise med

Apropos... Kan jeg spørre dere om noe?

Har plan om å fly OSL til Singapore i mai, men vet ikke om jeg skal velge Singapore Airlines eller SAS. Skal fly Business. Hvor mange bonuspoeng får man om man velger henholdsvis SAS vs. Singapore Airlines på Business - og hvor mye bedre er servicen på Singapore Air enn SAS på denne strekningen (om noe)?

Apropos... Kan jeg spørre dere om noe?

Har plan om å fly OSL til Singapore i mai, men vet ikke om jeg skal velge Singapore Airlines eller SAS. Skal fly Business. Hvor mange bonuspoeng får man om man velger henholdsvis SAS vs. Singapore Airlines på Business - og hvor mye bedre er servicen på Singapore Air enn SAS på denne strekningen (om noe)?

SAS flyr ikke til Singapore. Nærmeste by på SAS sitt rutekart er Hong Kong.

Back