Denne ble visst litt vanskeligere enn de som var i helga...
La oss begynne på begynnelsen.
1) Dette er den nå nedlagte flyplassen i München. Riem ble lagt ned 17/5-1992. Jeg var der i januar 1987.
2) Joda, det er en Gulfstream fra US Navys skvadron VR-51. Det er en Grumman C-20G Gulfstream IV og den var på Langnes 24/6-2000.
3) Nok en militær. Jeg var på jobb og ante fred og ingen fare da en av 337 Skvadrons Lynx Mk 86 deiset inn på Sjøforsvarets Kystvaktstasjon Sortland i september 1983.
4) DC-9-41 OY-KGP foran Koksa-verksted på Fornebu i mars 1997.
5) Solamuseets deHavilland DH-114 Heron Mk 1B malt som Braathens SAFEs LN-PSG
6) Ganske riktig Biggin Hill en vinterdag i 2000.
7) Dette er tårnet på Groningen-Eelde i Nederland slik det så ut i november 1994.
8) Fokker F.28 Fellowship 4000 PH-CHF fra KLM Cityhopper drev med touch-and-go på Eelde mens jeg ble "intervjuet" av to tollere som hadde tatt seg bryet med å rykke ut. Uka før hadde en "kreativ" sørlending tatt med seg flere kilo narkotika herfra som han hadde droppet over et vann på Sørlandet. Flyinteresserte nordmenn var nok suspekte...
9) Scan-Craft fløy en kort periode fra Hamar. Jeg rakk å få med meg en rundtur fra Bergen til Hamar i mai 1989. Selskapet gikk konk i august. De leide inn DHC-6-300 Twin Otter TF-JMC fra islandske Flugfélag Norðurlands.
10) Det er nok ingen Brasilia selv om det er slutten på NorskAIR dere ser. Det er nok en Jetstream 31 (SE-IPD) innleid fra Air-X som fløy Fornebu-Leirin-Bergen i april 1988. Det var ikke mange passasjerer ombord.
Kenneth GS og LN-ATC imponerer med sin kunnskap :clap