Hvor mange jobber i kabinen...?

• Thread starter Thread starter TOS
  • Start date Start date

TOS

ScanFlyer Mile High Club
Jeg ble litt overrasket da jeg sist uke fløy med BA som hadde ikke mindre enn 5 som jobbet i kabinen på en flight mellom OSL og LHR, noe man sjelden ser hos f.eks. SAS. Dette var med en A319 - riktignok med noe som syntes å være en relativt stor andel business class (neppe mer enn max 110-120 pax ombord).

Jeg synes å ha fått med meg at myndighetskravet er minimum 1 per 50 pax. Kjører så f.eks. SAS minimumsbemanning konsekvent, eller..?

Replying to Topic 'Hvor mange jobber i kabinen...?'

Originally posted by TOS

Jeg ble litt overrasket da jeg sist uke fløy med BA som hadde ikke mindre enn 5 som jobbet i kabinen på en flight mellom OSL og LHR, noe man sjelden ser hos f.eks. SAS. Dette var med en A319 - riktignok med noe som syntes å være en relativt stor andel business class (neppe mer enn max 110-120 pax ombord).

Jeg synes å ha fått med meg at myndighetskravet er minimum 1 per 50 pax. Kjører så f.eks. SAS minimumsbemanning konsekvent, eller..?

Myndighetskravet er 50 pr installert sete (hvor mange ganger har vi diskuter den tro :hoho )
SAS har "ofte" minimumsbemanning, JA....

Det kommer vel litt an på service opplegget og mulig trening/opplæring?
Vi har jo ofte 4 når minimum er 3.

LHR og andr BIZ linjer har vel oftere +1 i kabinen.

Originally posted by P.A. VIKING

LHR og andr BIZ linjer har vel oftere +1 i kabinen.

Når jeg tenker meg om så har jeg vært ombord hos SKBU på LHR-OSL med 5 i kabinen, men det var med en smekkfull B738. Jeg antar at forskjellene kan forklares (iallefall delvis) ut fra forskjeller i servicekonseptet, som bla BU9001 trekker frem. Jeg synes nå likevel at det høres mye ut med 5 i kabinen på en relativt liten maskin som A319...

Back