Hvor mange 787 har Norwegian i ordre?

BraathensSafe1985

ScanFlyer Silver
Det går litt i surr for meg ... Hvor mange har de operasjonelle og hvor mange har de i ordre ( Jeg regner ikke med ryktene om 20 nye, men hva de faktisk har i ordre i dag )

Er det 7 787-8 operasjonelle og 1 787-8 i ordre ?

og 9 787-9 i ordre ?
 
Re: Hvor mange 787 har Norwegian i ordre ?

7 788 i trafikk + en som kommer i 2015.
9 789 som kommer 2016-18.

I tillegg vet vi at det forhandles om en tilleggsordre på 20 789.
 
Re: Hvor mange 787 har Norwegian i ordre ?

Det har nok vært fordi de bestilte sent og har tatt de maskinene de har kunnet få ..
 
Re: Hvor mange 787 har Norwegian i ordre ?

Det har nok vært fordi de bestilte sent og har tatt de maskinene de har kunnet få ..

Er det ikke Icelandair sin ordre som Norwegian overtok? Eller husker jeg feil?
 
Kanskje litt på siden av denne tråden, men dette betyr at i 2018, det er vel da SAS får sin første nye A350, så er DY opp i 17 langdistansemaskiner og dermed større en SAS på dette området. Nå har vel Kjos sagt at SAS ikke er noen målestokk for dem, men sier likevel litt om hvordan forholdene i denne turbulente bransjen endrer seg. Og i 2022 skal DY har ytterligere 20, om Kjos når sine mål.
 
Kanskje litt på siden av denne tråden, men dette betyr at i 2018, det er vel da SAS får sin første nye A350, så er DY opp i 17 langdistansemaskiner og dermed større en SAS på dette området. Nå har vel Kjos sagt at SAS ikke er noen målestokk for dem, men sier likevel litt om hvordan forholdene i denne turbulente bransjen endrer seg. Og i 2022 skal DY har ytterligere 20, om Kjos når sine mål.

DU har 7 stk 787 nu og får indtil videre 1 mere i 2015, 2 i 2016, 2 i 2017 og 2 i 2018.
Altså i alt 14 stk.

SAS har pt 12 widebodies, men får 4 mere i løbet løbet af 2015/2016. Altså kommer de op på 16. Fra 2018 starter leveringen af 8 stk A350-900 XWB. Nogle af de gamle 340-maskiner fases nok ud, men hvis alle 8 fases ud (inkl den leasede) og alle 330 beholdes, vil de stadig have 16.

Det kræver altså derfor at DU bestiller en gang mere for at have flere widebodies end SAS inden 2018.
 
Ok. Holdt meg til LN-MOW som mente DY ville ha 8 stk 788 og 9 789 som skulle leveres i tidsrommet 2016-1018. Det skulle vel bli 17 i løpet av 2018.....men ennå noen år igjen. Mye kan skje. På det tidspunktet...altså 2018...sa har vel DY omtrent like mange fly av typen mellom/kortdistanse som SAS også...uten at jeg har tallene.
 
DU har 7 stk 787 nu og får indtil videre 1 mere i 2015, 2 i 2016, 2 i 2017 og 2 i 2018.

Altså i alt 14 stk.


Dette er vel uten den siste leasingordren på 3 787-9?

Uansett er det naturlig at Norwegian etterhvert blir langt større enn SAS hvis de har planer om å bli mer enn et skandinavisk selskap
 
Tror vi kan konkludere at LN-MOW har fasit i #2 i hvert fall frem til mandag 14. juli. Regner med at dere er så opplyste at dere vet hva som starter den dagen.
 
Det er vel Airbus som pleier å skinne mest de dagene, men vi får se. Om bestillingen kommer der eller senere gjenstår å se, men jeg blir forbauset hvis den ikke kommer.
 
Kanskje Norwegian burde bestille A350 heller ... :colgate:

Men seriøst .... skulle gjerne vist hvorfor Kjoser'n er så hellbent på Dreamlinere, når han ser alle problemene de lager. Han må få veldig god pris på de ...
 
Men seriøst .... skulle gjerne vist hvorfor Kjoser'n er så hellbent på Dreamlinere, når han ser alle problemene de lager. Han må få veldig god pris på de ...

Norwegian er en etablert og stor Boeing-kunde. Dermed får han de beste betingelser og service. 787 er et glimrende fly .. spør f.eks. LOT .. og jeg er ganske sikker på at A350 vil gå gjennom en fase med problemer - akkurat som alle nye flytyper gjør.
 
Norwegian er en etablert og stor Boeing-kunde. Dermed får han de beste betingelser og service. 787 er et glimrende fly .. spør f.eks. LOT .. og jeg er ganske sikker på at A350 vil gå gjennom en fase med problemer - akkurat som alle nye flytyper gjør.

Joda, men Norwegian har også 100 Airbus 320 neo i bestilling og 50 opsjoner på samme fly. Hvorfor ikke bestille noen A350 også ? :colgate:
 
Last edited:
Kanskje Norwegian burde bestille A350 heller ... :colgate:

Men seriøst .... skulle gjerne vist hvorfor Kjoser'n er så hellbent på Dreamlinere, når han ser alle problemene de lager. Han må få veldig god pris på de ...

Flyet er bra det. Det er vedlikeholdet og tilgang på reservedeler som er for dårlig hos Norwegian.
Ser frem til å få vår første 787-9 her i Etihad i oktober, så kommer de resterende 70 på løpende bånd etter hvert!
 
Back
Top