Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Hei lurer på om noen av disse typene fortsatt flyr og isåfall hvor og for hvem?

B707
B727
B747 (Den varianten med bar i 2 etg)
DC8
DC10
 
Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Hei lurer på om noen av disse typene fortsatt flyr og isåfall hvor og for hvem?

B707
B727
B747 (Den varianten med bar i 2 etg)
DC8
DC10
Tiden er vel ute for både B707 og DC8 :(
B727 og B747 100/200 kan vel fremdeles flys i Iran, det er vel lenge siden det har vært noen bar i de maskinene og særs tvilsomt hos Iranair!
DC10 opereres av Biman Bangladesh.

Lykke til :fly
 
Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Tiden er vel ute for både B707 og DC8 :(
B727 og B747 100/200 kan vel fremdeles flys i Iran, det er vel lenge siden det har vært noen bar i de maskinene og særs tvilsomt hos Iranair!
DC10 opereres av Biman Bangladesh.

Lykke til :fly

Saha flyr vel enda B707 domestic Iran, ellers får man smiske seg innpå Travolta
 
Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Tiden er vel ute for både B707 og DC8 :(
B727 og B747 100/200 kan vel fremdeles flys i Iran, det er vel lenge siden det har vært noen bar i de maskinene og særs tvilsomt hos Iranair!
DC10 opereres av Biman Bangladesh.

Lykke til :fly

Takk skal du ha. 747-200 har vel heller aldri hatt bar?

Vet du om Tristar fortsatt oppereres av sivile eller er det kun militære som nå bruker den?
 
Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Saha flyr vel enda B707 domestic Iran, ellers får man smiske seg innpå Travolta

Nope, Saha la inn årene i april.

Biman har sine siste DC-10 turer i starten av desember.

Det har vært snakk om å chartre ATI's siste DC-8-72 før den pensjoneres i høst, men tror nok det toget er gått nå.

Iran Aseman er eneste Iranske selskap med 727-200 nå, mulig det flyr en maskin eller to i Bolivia og.
Mulig 'Classic JetTours' får stablet på bena en 727-100(VIP-konfig)-charter neste år.
 
Last edited:
Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Vet du om Tristar fortsatt oppereres av sivile eller er det kun militære som nå bruker den?

Barq Aviation opererer fortsatt tre stykker for Hajj .. så ikle deg laken og mumle dramatisk and you're in!
 
Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Barq Aviation opererer fortsatt tre stykker for Hajj .. så ikle deg laken og mumle dramatisk and you're in!

Hehe, vet om en kis som har en forespørsel inne om en entusiastcharter her og, men kanskje ikke så veldig sannsynlig at det blir noe av.
 
Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

FedEx flyr jo fortsatt rundt med DC-10, så du kan jo håpe på en tur på jumpseat der ;-)
 
Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Hehe, vet om en kis som har en forespørsel inne om en entusiastcharter her og, men kanskje ikke så veldig sannsynlig at det blir noe av.

Ville isåfall vært forsiktig med å forskuddsbetale .. hørt en del historier om piloter som har hatt problemer med å få betalt osv ..
 
Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Orient Thai flyger Boeing 747-300 på linjen BKK-HKG-BKK
Biljetterna brukar vara billiga :)
 
Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Orient Thai flyger Boeing 747-300 på linjen BKK-HKG-BKK
Biljetterna brukar vara billiga :)

Yepp, men det er vel så ofte en 747-400 som møter deg, så en bør være fleksibel/ha satt av god tid hvis en ønsker å `fange´en -300.
Mener jeg betalte ca. NOK 1.200 for BKK-HKG (B744) t/r, som er billigere enn en´vei (kastet returen og fløy TG A380 i F tilbake).
 
Last edited:
Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Orient Thai flyger Boeing 747-300 på linjen BKK-HKG-BKK
Biljetterna brukar vara billiga :)

Transaero bruker vel stadig 747-300 på tunge sydenruter? Så får man vurdere om 4 timer med 300 russiske utgaver av charter-svein er verdt det ^_^
 
Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Transaero bruker vel stadig 747-300 på tunge sydenruter? Så får man vurdere om 4 timer med 300 russiske utgaver av charter-svein er verdt det ^_^

Det kan vel muligens bli en prøvelse av de sjeldene.
 
Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Har inte Transaero fortfarande även kvar några classic 747-200B?
 
Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Barq Aviation opererer fortsatt tre stykker for Hajj .. så ikle deg laken og mumle dramatisk and you're in!

Traff to personer i helgen som hver for seg hadde klart å `haike´med Barq´s L-1011 nå i vår. Begge to jobber riktignok i bransjen, men har lovet å ringe hvis det oppstrår en ny mulighet. :colgate:
Flyene (2 sk.) er visstnok parkert nå i påvente av omregistrering, Peru ble nevnt som nytt register og mulig utgangspunkt for nye oppdrag. Tristar´ene flys av amerikanske kapteiner og jordansk flight crew forøvrig, og fraktet i vinter pakistanske soldater som deltar i FN fredsbevarende styrker til og fra oppdrag.

Det kan ellers være en ørliten tjangs for en aller siste DC-8-72 charter (det vil i alle fall bli tatt en telefon), selv om det viste seg i ettertid at ATI ikke var så veldig begeistret for at vi hadde et aldri så lite champagneparty i den tomme cargokabinen på deres DC-8-62 combi underveis til Long Beach i fjor ...
 
Re: Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Transaero bruker vel stadig 747-300 på tunge sydenruter? Så får man vurdere om 4 timer med 300 russiske utgaver av charter-svein er verdt det ^_^

Ville heller hatt ståplass hos Ryanair anyday.
 
Re: Hvor kan man eventuelt få reist med disse flytypene?

Yepp, men det er vel så ofte en 747-400 som møter deg, så en bør være fleksibel/ha satt av god tid hvis en ønsker å `fange´en -300.

Oppdatering fra BKK:
Orient Thai (OX) rute til Hong Kong går kun med 747-300 nå, innsjekkingspersonalet sa at de hadde to -300 maskiner i drift, ingen -400.

BILLIG: ca. 1000-lappen for Bangkok-Hong Kong t/r, avgang 17.00 hver dag, retur fra HKG formiddagen etter.
 
Back
Top