• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvor kan jeg få fløyet Avro?

OttoL

ScanFlyer Crusty
Medlem
Hvor kan jeg få fløyet Avro?

Litt på kanten av tråden, men er vel bare Cityflyer som står igjen med Avro når Brussel kvitter seg med sine? Har tenkt å booke de til LCY på nyåret bare for å oppleve Avro en siste gang

Re: Brussels Airlines bytter ut Avro med Airbus på OSL fra W16/17

Litt på kanten av tråden, men er vel bare Cityflyer som står igjen med Avro når Brussel kvitter seg med sine? Har tenkt å booke de til LCY på nyåret bare for å oppleve Avro en siste gang

Swiss har vel også igjen endel inntil de får byttet de ut med cs100/300

Last edited:

Swiss har vel også igjen endel inntil de får byttet de ut med cs100/300

Malmö Aviation (eller BRA) flakser enda rundt med endel av disse artige fuglene.

Airlink gjør det også.

Re: Hvor kan jeg få fløyet Avro? (splittet)

Malmø Aviation har fløyet med Avro (BAC146) Torp/Split for Apollo flere sommere på rad, kanskje neste år også !?

Malmö Aviation /BRA er vel et av de sikreste for å fly disse. Jeg har fløyet dem mange ganger ,særlig med Brussels. De er noe av de mer originale som flyr rundt og vil savnes. Ifølge Wikiepedia skal de ut av Brussels flåte innen utgangen av 2017, og de flyr vel mest med dem til Oslo ennå, så det er en grei måte å fly AVRO på innen vinterprogrammet starter. Er vel Embraer og C-Series som tar over det meste av dette segmentet.

Litt på kanten av tråden, men er vel bare Cityflyer som står igjen med Avro når Brussel kvitter seg med sine?

Sjekk hvem som flyr på LCY, det er vel en av de plassene med høyest konsentrasjon av Avroer skulle jeg tro. Men det tynnes fort, som du er inne på

Fikk fløyet denne med Swiss fra Zürich til Milano i januar, da først SAS og så Swiss feilet i å ta oss til HKG. Gøy liten tur over alpene, og morsomt fly! :)

Sjekk hvem som flyr på LCY, det er vel en av de plassene med høyest konsentrasjon av Avroer skulle jeg tro. Men det tynnes fort, som du er inne på

Sant, Swiss er vel best på AVRO på LCY til Zürich og Genève. Da får du en artig flyplass pluss flytype i tillegg.

Jeg fløy den to ganger forrige uke. Zurich-Geneva (Med Swiss) og Brussel-Oslo (med Brussel Airlines).

Herlig interiør i Brussel varianten.. Følte at jeg satt i en DC9, komfortabelt men må jo ha vært 20+ år gammelt?

Mahan Air flyr flere Avro/BAe146 domestic i Iran.
Qeshem Air har også noen.

Har ikke Atlantic Airways det fortsatt? Tok noe slikt til Færøyene.

Siste Avro-flygning med SWISS går etter sigende i dag.

Ser ut som de akkurat har hatt seg en liten sightseeingtur. (Bilde hentet fra ZRH spottegruppe på FB)
64ddeecb9d8208c7dc1ec4a5800f9d8c.jpg

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Og Brussels Airlines har p.t. tre operative igjen, om man skal tro de som flyr dem.

Back