Hvor finnes chat'en til SAS

VC-10

ScanFlyer Crusty
Medlem
Jeg sitter og styrer med en Eurobonusbestilling kjøpt for flere måneder siden. Jeg har aldri kunne komme inn på bestillingen for å sjekke og endre, men fått bekreftet at den finnes og er korrekt.
Nå skulle jeg veldig gjerne vært inne og sjekket setebestillingen, men det er ikke så lett når man ikke får lov til å åpne reisen.
Skulle veldig gjerne prøve å få kontakt med SAS via chat-funksjonen, men jeg er ikke klar om å finne den. Under kontaktinfo klarer jeg ikke på noe vis å finne chat´en selv om man oppfordres på samme side til å benytte tilbudet. Det eneste som informeres om er åpningstider på chat!?
Er det noen som kan fortelle hvor dene h%¤#& chatt´en befinner seg???

På forhånd takk,

VC-10 :fly

Re: Hvor finnes chat´en til SAS

Skriv ordet chat i søkefeltet øverst på forsiden (sas.no). Da får du et valg som heter "Kan jeg få chatte?" og klikker du der så får du opp en link til chatten. Lykke til!

Skriv ordet chat i søkefeltet øverst på forsiden (sas.no). Da får du et valg som heter "Kan jeg få chatte?" og klikker du der så får du opp en link til chatten. Lykke til!

Takk for kjapt svar - jeg fikk faktisk kontakt etter noen minutter uten annen hjelp enn oppfordring om å ringe.

Synes forøvrig det er underlig at de gjemmer bort chat-funksjonen slik at man er nødt til å søke for å finne den. Kanskje de ønsker å holde den hemmelig slik at færrest mulig skal benytte den?

Takk for kjapt svar - jeg fikk faktisk kontakt etter noen minutter uten annen hjelp enn oppfordring om å ringe.

Synes forøvrig det er underlig at de gjemmer bort chat-funksjonen slik at man er nødt til å søke for å finne den. Kanskje de ønsker å holde den hemmelig slik at færrest mulig skal benytte den?

Etter hva jeg har hørt så synes det som at de fleste får det samme svaret som deg - ring kundeservice. Da er det kanskje like greit å gjemme bort denne funksjonen...:)

Det står jo under kontaktsiden følgende:
Bruk vår søkefunksjon!
Får du ikke svar på spørsmålet, kan du be om personlig service via en chat-funksjon.

Pluss at det er link til åpningstider.

Ref:
http://www.sas.no/Kontakt/Kontakt/

Bruk vår søkefunksjon!
Får du ikke svar på spørsmålet, kan du be om personlig service via en chat-funksjon.

Ref:

Hva skjer dersom du går inn på denne siden? Hvor er lenken direkte til chat'en? Jeg skrev inn et spørsmål der, og fikk ikke opp noe alternativ for chat. Er det noe jeg gjør galt?

Edit: Jeg ser at jeg om jeg skriver chat i søkefeltet så får jeg en lenke til chat'en (jeg prøvde å skrive "personlig service" i søkefeltet, siden man skriver at man kan be om det, men det funket ikke). Ikke akkurat utpreget tilgjengelig, vil nå jeg si.

Last edited:

Bruk vår søkefunksjon!

Ref:

Så langt kom jeg også, men jeg kan ikke fatte hvorfor det ikke er en direkte link til chat´en fra kontaktsiden. For meg er det så ulogisk å benytte søkefunksjonen at tanken ikke en gang slo meg. Det kunne da i det minste vært en link på den siden der de oppgir åpningstidene for chat.

Som jeg skrev til den hyggelige mannen som ba meg om å ringe for å få hjelp, er dette en av de tingene som gjør at jeg gjerne velger andre alternativer når jeg skal ut og fly - dette sammen med mitt hovedspørsmål om hvorfor jeg ikke får åpnet og redigert mine bookinger, hvorfor man ofte får beskjed om å logge inn på nytt, hvorpå man deretter får beskjed om at man allerede er innlogget og ikke kommer videre, samt andre irriterende momenter. Jeg ba om at mine kommentarer skulle bringes videre i systemet og det lovte han å gjøre. Jeg tror dessverre ikke det er noe som vil være med på å bedre disse sidene som har vært så dårlige over så lang tid :(

Dette er noe jeg også synes er merkelig, en som sitter å behandler Chat, kan jo kommunisere med mange flere samtidig (da vi som sitter i andre enden bruker 1 finger tutch :p ), dvs penger spart for SK skuta, som visstnok ennå lekker som en sil :cool:

Dette er noe jeg også synes er merkelig, en som sitter å behandler Chat, kan jo kommunisere med mange flere samtidig (da vi som sitter i andre enden bruker 1 finger tutch :p ), dvs penger spart for SK skuta, som visstnok ennå lekker som en sil :cool:

SAS er ganske så merkelige på kundeservice ja. Mye skjema som må behandles manuelt, og lite reell selvbetjening. Chat er veldig hot for tiden, var en større artikkel i DN før helgen om DNB sitt kundesenter. Beste ansatte der behandlet 200 kunder om dagen og kunne chatte med 5 kunder samtidig. Ikke rart at mange satser på det da.

http://iallenkelhet.no/2013/03/07/chat-okt-salg-og-fornoyde-kunder/

For de som er interessert i temaet er denne bloggposten interessant. Her trekkes blant annet Ving og DNB fram.

Hvor finnes chat´en til SAS

Får anta det skyldes IT-systemer og gamle vaner, men det er utrolig at SAS ikke har kommet lenger når det gjelder selvbetjening og løsninger som chat. Mens det alltid vil være behov for noetelefonsupport så må det ligge muligheter for besparelser i mange millionersklassen her, ved å redusere dette kraftig. Datterselskapet deres oppe i Mosjøen bør jo være et god eksempel på hvordan man kan gjøre det effektivt på supportsiden, og på selvbetjeningssiden er det nok av svært gode eksempler rundt omkring å hente inspirasjon fra

Hvor finnes chat´en til SAS

Beste ansatte der behandlet 200 kunder om dagen og kunne chatte med 5 kunder samtidig. Ikke rart at mange satser på det da.

.

Jeez .... kommer langt ned på lista i Mosjøen med det ... :D

Men når sant skal sies bør man av kvalitetshensyn ikke ha altfor mye mer på en gang..

Men når sant skal sies bør man av kvalitetshensyn ikke ha altfor mye mer på en gang..

Hehe, glemte å nevne at i bankbransjen anses det som veldig bra. Men typen og lengden på samtalene er selvsagt ikke helt sammenlignbart. Uansett så har mange kunden fått smaken på chat, forbausende mange hater faktisk å ringe til et firma.

Virker som ikke mange vet om denne chatten. Her om dagen ble et par SAS-fly kansellert ut av OSL samtidig, noe som medførte lang kø (halvannen time) ved servicesenteret. Jeg satt meg ned på en cafe, gikk inn på chatten, og ble ombooket etter tre minutter. Knallservice.

Re: Re: Hvor finnes chat´en til SAS

Virker som ikke mange vet om denne chatten. Her om dagen ble et par SAS-fly kansellert ut av OSL samtidig, noe som medførte lang kø (halvannen time) ved servicesenteret. Jeg satt meg ned på en cafe, gikk inn på chatten, og ble ombooket etter tre minutter. Knallservice.

Fikset det samme for 2 kolleger i fjor, de på flytoget og stresset for å rekke ett tidligere fly, jeg fikk ombooket de via Chat på 1-2-3

Er enig i at det er merkelig at de gjemmer bort den aller mest effektive kanal for manuell kundeservice! De om det!
På wideroe.no har vi de siste 6 mnd hatt mer enn 50% andel av alle henvendelser over chat, og kundene virker å være meget godt fornøyde med den muligheten. Telefonhenvendelser nærmer seg 20% nå.
Det beste er når vi ser at enkelte sitter med sin iphone i hånden, og chatter med oss via Appen. Da føles det som om både kunden og vi har skjønt det ;-)

Faren er jo at 1 av de 5 plutselig blir krevende. Her har enda ingen løsning for agenten hvor agenten kan avlaste allerede aktive sesjoner om man blir sittende fast med en krevende sak plutselig.

Det er ikke greitt å være kunden når man plutselig må vente 2-3 minutter på hver gang agenten har tid å følge opp ting. Det er en fin balanse å ta på mer effektiv jobb pr agent og ikke la kunden føle at dette er et skritt bakover fra 1:1-metoder som telefon er.

-A

Faren er jo at 1 av de 5 plutselig blir krevende. Her har enda ingen løsning for agenten hvor agenten kan avlaste allerede aktive sesjoner om man blir sittende fast med en krevende sak plutselig.

Selvfølgelig, men chat-programmet vårt lar agenten både overføre chat'en til andre og har også mulighet for andre å overta dialogen.

Litt ventetid må tross alt påregnes hvis f.eks. ombooking må gjøres.

Og selv med direktelink så gruser WIAS dem med døgnåpen.

Hvor mye henvendelser er der forresten på natten på WF Chatten?

Det varierer, men jevnt over er mellom 10 og 15% av døgnets henvendelser og aktivitet mellom midnatt og 0800.
Spesielt når det er mye IRR er det gull verdt både for kundene og wf.no å ha døgnåpent. Det er så å si alltid null backlog på noen områder til dagskiftet kommer på jobb, og de kan konsentrere seg om dagens oppgaver.

Back