Hvor er SAS Q400s blitt av?

Kanskje vedkommende som opprinnelig postet noe om onsdag 13. ikke tenkte på Q400, men på den 300'en (LN-WFD) som kom i går for å avhjelpe savnet av Q400?
 
SAS/WF, utsett og utsett og utsett, NÅR KOMMER DET EN AVGJØRELSE I DET KONSERNET?? ^_^
 
SAS/WF, utsett og utsett og utsett, NÅR KOMMER DET EN AVGJØRELSE I DET KONSERNET?? ^_^

Ja det lurer mange på.

Jeg synes det er ufattelig at Widerøe virkelig sliter med punktlighet og regularitet for tiden, med fly som kanselleres i stor skala, og mange store forsinkelser. Dette på grunn av mangel på fly. Samtidig står det supermoderne flotte fly parkert, som de ikke får lov av SAS å fly. Og dette på grunn av "hensyn til markedet".
Slå i bordet Widerøe, KREV å få fly 400 flyene intill nye fly er levert. Det er ikke bra det som skjer nå, med så mange forsinkelser og kansellerte avganger.
 
SAS/WF, utsett og utsett og utsett, NÅR KOMMER DET EN AVGJØRELSE I DET KONSERNET?? ^_^

Avgjørelsen er tatt, men ikke offentliggjort. At du ikke har fått vite det ennå bryr nok SAS/WF/konsernet seg veldig lite om :)
 
Slå i bordet Widerøe, KREV å få fly 400 flyene intill nye fly er levert. Det er ikke bra det som skjer nå, med så mange forsinkelser og kansellerte avganger.

Det skjer ikke. Flyene er så og si solgt, men nå kommer det jo en ekstra 300 på line om et par uker, og en ny 400 i mars/april. Så det vil hjelpe.
 
.. og her er en trist ex-SAS Q400 ....

01oy-kce.jpg
 
glemmer ikke den gangen jeg hadde en dasnk q4900 ca 45 nm utw og en max b733 ca 54nm og jeg spurte om q400 kunne holde 280kt til fl90 og og deretter 240. nax ble sur og fikk 280 eller mindre og det ble aldri mindre enn 7nm mellomn dem. Herlig fly som SAS kunne fly fort propell!
 
glemmer ikke den gangen jeg hadde en dasnk q4900 ca 45 nm utw og en max b733 ca 54nm og jeg spurte om q400 kunne holde 280kt til fl90 og og deretter 240. nax ble sur og fikk 280 eller mindre og det ble aldri mindre enn 7nm mellomn dem. Herlig fly som SAS kunne fly fort propell!

Mye godt i glasset ikveld? ;)
 
Ja det lurer mange på.

Jeg synes det er ufattelig at Widerøe virkelig sliter med punktlighet og regularitet for tiden, med fly som kanselleres i stor skala, og mange store forsinkelser. Dette på grunn av mangel på fly. Samtidig står det supermoderne flotte fly parkert, som de ikke får lov av SAS å fly. Og dette på grunn av "hensyn til markedet".
Slå i bordet Widerøe, KREV å få fly 400 flyene intill nye fly er levert. Det er ikke bra det som skjer nå, med så mange forsinkelser og kansellerte avganger.

Ja, slik går det når direktørene i Sverige bestemmer; går ut over Norske reisende. Les=oss !
 
Ja, slik går det når direktørene i Sverige bestemmer; går ut over Norske reisende. Les=oss !

Hmm, vad är det för nationalitet på styrelseordföranden i SAS?

I Norge säger man att svenskarna bestämmer, i Sverige är danskarna "the evil" och enligt danskarna är alla emot dom. :drunk:

:nor:DEN :SWE
 
Last edited:
Status på LN-RDK som havererade i AAL 9 sept. 2007 ? Reparerad ? Kvar i AAL ? Anledningen till frågan: såg att en korrigering gjorts på TT/cycles och därför undrar jag om den flugit.
 
Avgjørelsen er tatt, men ikke offentliggjort. At du ikke har fått vite det ennå bryr nok SAS/WF/konsernet seg veldig lite om :)


Men hva skulle grunnen være til at man velger å ikke offentliggjøre valget? Det skulle vel ikke være noe kontroversielt i det?
 
Men hva skulle grunnen være til at man velger å ikke offentliggjøre valget? Det skulle vel ikke være noe kontroversielt i det?

Det kan jo hende at styret ikke har satt sine kråketær på papiret , så da er besluttningen tatt, nesten.
 
Men hva skulle grunnen være til at man velger å ikke offentliggjøre valget? Det skulle vel ikke være noe kontroversielt i det?

De skal vel melke bombardier for mest mulig canadiske shilling tenker jeg....
Det er de forhandlingene som går litt tregt.....
 
Back
Top