Hvor er det stikkontakter på OSL?

Re: Hvor er det stikkontakter på OSL?

Enig i dette. Bruker OSL ganske jevnlig, og mangel på stikk-kontakter, toalett og Wi-Fi er ikke punkt jeg ville fokusert på dersom jeg kunne utbedre en håndfull ting.

For de av oss som ønsker å kunne jobbe litt mens vi venter er wifi og strøm ganske greit å ha. Skal OSL være konk.dyktig fremover bør derfor dette forbedres. For feriereisende er det trolig mindre behov. Ellers funker OSL veldig greit mht effektivitet.

w

For de av oss som ønsker å kunne jobbe litt mens vi venter er wifi og strøm ganske greit å ha. Skal OSL være konk.dyktig fremover bør derfor dette forbedres. For feriereisende er det trolig mindre behov. Ellers funker OSL veldig greit mht effektivitet.

w

Har ikke de fleste som har bruk for internett for å jobbe når de er på reise mobilt nettverk på mobilen? Det er jo tross alt 2012.
Stikk-kontakter finner man hvis man leter litt, men det finnes selvsagt mange flyplasser som har dette lettere tilgjengelig.

Har ikke de fleste som har bruk for internett for å jobbe når de er på reise mobilt nettverk på mobilen? Det er jo tross alt 2012.

Gitt at du har norsk abonnement, og kanskje til og med betalt av firma, så er det sjelden problem med mobilnettet.

Jeg bruker stadig både iPad og tlf jeg. Men mulig jeg slutter å bruke den første idet jeg tar ibruk den andre ? Altså at jeg starter å surfe på telefonen, for så å gå over til padda.

Tips til forbedringer bør sendes til OSL firmapost@osl.no

Håper dere som har gode forslag til forbedringer sender mail.

Sist jeg sendte en mail der fikk jeg et halvhjertet svar mangfoldige måneder etter mailen var sendt. Hvis Avinor hadde ønsket forslag (og jeg forstår veldig godt hvorfor de ikke trenger det eller bryr seg) burde de i alle fall ha noe bedre håndtering av e-post.

En gjennomsnittlig person som har 2-3 nettdevicer med seg.

Det er vel ikke flyplassen sitt ansvar å sørge for at gjennomsnittlige personer som kun har en telefon, men opptil 3 devicer med behov for internett, får sine behov oppfylt? Hva skjer når slike personer er ute på tur med buss, tog, t-bane, trikk og bil?

De som virkelig har behov for å komme seg på nett, sørger for å være på nett uavhengig av hva fergeterminalen/togstasjonen/flyplassen tilbyr. For alle de andre er det kun sutring for at de ikke har nok tidsfordriv.

Flyplassen har neppe ansvar for å tilby noe annet enn tjenester til flyselskapene, slik at disse kan levere sine tjeneste til kundene. Det betyr jo ikke at man trenger å legge seg på et minimum av servicetilbud. Det er veldig vanskelig å forstå hvorfor ikke nettet kan være åpent uten bruk av koder som krever registrering...

Forøvrig var jeg inntil nå av den oppfatning at de fleste kun har en mobil...

Hva skjer når slike personer er ute på tur med buss, tog, t-bane, trikk og bil?
Det er da fritt internett på både flytog og flybuss... i motsetning til flyplassen som er plassen hvor det som oftest oppstår problemer og behov for kommunikasjon.

For alle de andre er det kun sutring for at de ikke har nok tidsfordriv.
Dette er et reelt brukerbehov. Det er å ta brukernes behov på alvor som er forskjellen på gode flyplasser som Shangi og flyplasser om OSL.

Avinor har monopol og kan drite i sluttbrukerne. Og det mangler ikke akkurat på eksempler på at det er nettopp det Avinor gjør.

Det er da fritt internett på både flytog og flybuss... i motsetning til flyplassen som er plassen hvor det som oftest oppstår problemer og behov for kommunikasjon.

Dette er et reelt brukerbehov. Det er å ta brukernes behov på alvor som er forskjellen på gode flyplasser som Shangi og flyplasser om OSL.

Avinor har monopol og kan drite i sluttbrukerne. Og det mangler ikke akkurat på eksempler på at det er nettopp det Avinor gjør.

Shangi er vel ikke et reelt alternativ for folk som skal reise til og fra Østlandet?

Hvis folk har et reelt behov for å være koblet til internett når de er på reise, så har de enten:
-Punget ut hele 100 blanke kroner pr mnd for ubegrenset internett-tilgang gjennom mobilen (det er en halv billett med flybuss-ekspressen)
-En arbeidsgiver som betaler for samme internett-tilgang.

De samme folkene velger vel utelukkende selskap som tilbyr internett i lufta?

Ellers er jeg enig i at dette er et tilbud flyplassen kan ha for å være mer attraktiv for sine brukere, men OSL har mangler som er mer prekære og som passasjerene ikke kan løse selv ved å vise litt initiativ i stedet for å sutre.

Shangi er vel ikke et reelt alternativ for folk som skal reise til og fra Østlandet?
Nei, men det var et eksempel på noen som har en helt annen holdning ovenfor de som faktisk er sluttkundene.

-Punget ut hele 100 blanke kroner pr mnd for ubegrenset internett-tilgang gjennom mobilen (det er en halv billett med flybuss-ekspressen)
I hvor mange land?

-En arbeidsgiver som betaler for samme internett-tilgang.
Jeg kjenner ikke til noen arbeidsgivere som synes det er OK at de ansatte bruker masse dyrt mobilt internett i utlandet.

Nei, men det var et eksempel på noen som har en helt annen holdning ovenfor de som faktisk er sluttkundene.

I hvor mange land?

Jeg kjenner ikke til noen arbeidsgivere som synes det er OK at de ansatte bruker masse dyrt mobilt internett i utlandet.

Så problemet med manglende internett-tilgang på OSL gjelder kun for utlendinger på reise til Norge?

I så fall ser jeg problemet, men har ikke sett at det har vært nevnt fra andre enn MOW tidligere i tråden.

BTW, hvor er Shangi?

Du verden hvor vanskelig enkelte skal ha dette til å være...

Ja, det er sikkert mange ting som sikkert burde vært prioritert foran WiFi på OSL, men nå er det nå en gang slik at nettet er der, men at man har valgt en uforståelig & kronglete måte å tilby dette til de reisende. Det krever omtrent et par tastetrykk og så kan dette tilbys gratis uten autentisering med koder osv.

Jeg antar forøvrig at robertaas mener Changi, og det regner jeg med at de fleste forstod...

Changi. :-)

Og de fleste har vel ikke mobilen dekket av arbeidsgiver.

Regner med at de fleste her på forumet kommer seg rundt begrensningene på wlan på OSL, men jeg har den stygge vanen å også tenke på andre.

Om det skal være noen trøst så har jo flere et enda dårligere tilbud enn OSL når det gjelder wlan, men det er vel ikke det man skal se på om man ønsker å gjøre det godt i servicenæringen som dette faktisk er.

Changi. :-)

Og de fleste har vel ikke mobilen dekket av arbeidsgiver.

Regner med at de fleste her på forumet kommer seg rundt begrensningene på wlan på OSL, men jeg har den stygge vanen å også tenke på andre.

Om det skal være noen trøst så har jo flere et enda dårligere tilbud enn OSL når det gjelder wlan, men det er vel ikke det man skal se på om man ønsker å gjøre det godt i servicenæringen som dette faktisk er.

Var litt usikker på om du mente Changi eller Shanghai.

Aner ikke på hvor mange som har dekket mobil av arbeidsgiver, men alle nordmenn som reiser gjennom OSL har råd til nett på mobilen hvis de har behov for det.

Spørsmålet er om man ser problemer eller løsninger.

Kjøpesenteret på Romerike er ikke noen servicebedrift, de er ute etter å presse inn flest mulig butikker og dermed maksimere sin profitt. ;)
De har ingen reell konkurranse, og nyter godt av det.

Back