Hvor bør en bo i Dubai? - klarer ikke å bestemme meg for område

Re: Hvor bør en bo i Dubai? - klarer ikke å bestemme meg for område

Hvor mye betalte du for hotellet?

Måtte ut med ca 800 kr per natt for hotellet inkludert skatt og avgift men uten frokost. Men man kan oppgradere til Club level for 350 kroner så vi kommer muligens til å gjøre det...hvis det blir noe tur vel og merke ;)

Det med visum er alltid et problem i Dubai, ja, var gjennom det styret selv et par ganger for noen maaneder siden, det er fantastisk hvor vanskelig de kan gjoere seg for asiater (regner med at din penere halvdel er derfra om de gjoer seg vanskelige med visumet?)
husk og at om du flyr Emirates saa ordner de visumet for deg, men er kanskje litt sent aa nevne det naa? er ogsaa noe papriarbeid der, men mindre enn gjennom reisebyraaer...

Kan ogsaa foeroevrig melde om 44 grader i gaar, med et duggpunkt paa 17 grader, saa fuktigheten begynner aa snike seg paa :)

edit: grunnen til at de gjoer seg vanskelige for asiatene, er at det er veldig mange ulovlige fremmedarbeidere her som kom paa turistvisum for saa aldri aa dra ut av landet igjen, derfor forlanger de naa dette depositunmet og diverse andre ting for aa utsete det for asiater.
Kan ogsaa tipse deg om at du boer vurdere aa invistere et par hundrelapper i "Marhaba"-service ved ankomst (meet and greet), rett og slett fordi dette vil spare deg masse tid. Om kona kommer paa turistvisum maa hun gjennom iris-scanning ved ankomst, og koen her er ofte veldig lang, men om du har marhaba-servicen gaar du forrest i koen baade der og i passkontrollen, og slipper som regel gjennom sistnevnte uten et eneste spoersmaal fra de som jobber i passkontrollen.

Ja, litt sent å nevne Emirates nå :-) Vi fly med Lufthansa denne gang. Kona er fra Sør-Afrika men hun har nå sendt inn papirer for å få norsk pass for vi begynner å bli lei alt visumstyret som hun må gjennom når vi skal ut på tur :rolleyes:

Takk for tipset om Marhaba service - har nå kikket litt på det og det ser ut til å være verdt å betale litt for at det skal gå mer smertefritt :-)

Hei og takk for alle tilbakemeldingene. Vi har nå booket rom på Dusit Thani ettersom vi fikk en veldig bra pris via reisefeber.no
Ser frem mot en hotell-rapport om stedet og omgivelsene. Skal innom Dubai i oktober.

Trenger en visum til Dubai når en har norsk pass ?

Ja, både til Dubai, Qatar og Sri Lanka! Men ofte så ordner flyselskapet det for deg.

Nei Eirik, som nordmann faar du stemplet et visum i passet ved ankomst til Dubai, og dette har en gyldighet paa 30 (eller var det 60?) dager.

FlottFlott, reiser nemlig onsdag.. :-)

Last edited:

Da ser det jaggu meg ut som om visumet er på plass slik at vi kan dra likevel :-) Jeg sendte mail til hotellet og sa at de fikk prioritere dette ellers ville det ikke bli tur på oss og dermed ingen business for hotellet. Vel, det ordnet seg iallefall og det er herlig :-)

Etter å ha flydd på Emiratene (SHJ) siden 1997,er det mange ting jeg kunne ha sagt om Dubai.
For de som skal ned dit nå fremover, spiller det forsåvidt ikke så stor rolle hvor de bor. Hotellstandarden er jevnt over meget god, og prisene er sannsynligvis på veg ned, etter en voldsom vekst i hotell- og byggemarkedet.
Men vær uansett forberedt på grusomme trafikkforhold, og i blant endeløse køer. Og styr unna Dubai nå på sommeren, det er ufattelig varmt på dagen. Prisnivået har steget noe den siste tiden mot NOK, da den lokale dirham er koplet til US-dollars.
Tror de fleste er rimelig fornøyd etter noen dager i "sandkassen", og tenker "been there", "done that", "have that T-shirt". Og en ting til - kun alkoholservering på hotellene.

Noen som har erfaring med Sofitel?
Hvordan er dette med småbarn?

Back