dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
God dag fra Tampa. Eller... veldig god dag fra Tampa, siden jeg skal hjemover i dag. Sitter med en Bud (er som å banne i kirken på formuet) og venter på boom-boom shrimp før det blir hjemreise via JFK og CDG. 767-400 og greier.
Ha en fin en
Boom-boom shrimp er så godt at man reise hit for det alene...
![]()
Det er vel jeg som er «prest i forum kjerka» og har holdt tordentaler mot Bud og Miller’s Tran - det er ikke selve ølet jeg har noe i mot, men firmaene bak Bud og Miller og den markedskontrollen de har, tenk dere at KLM, Lufthansa og British Airways hadde kjøpt Amadeus og innført full kontroll av hva f.eks. Norwegian og andre LCC (flyverdens Microbryggerier) kunne selge: kun 4-5 destinasjoner ! Via reisebyråer - det ville ikke være bra ?
Det er nettopp hva Miller og Bud har gjort, kjøpt full kontroll over distribusjon, selvfølgelig ikke fullstendig blokkert Microbryggeriene, men redusert mine favoritter med 80-90% Ja jeg kan få 3-4 Stone Brewery øl typer, men ingen av favorittene mine. I 2010 kunne jeg velge mellom 20 + varianter fra Stone - i dag aldri mere enn 5, som oftest 3-4 (faktisk har Polet på Kolbotn minst like godt utvalg av Stone - der har de Ruination IPA 2.0 som jeg aldri finner her.
Selv ikke Ølen som er oppkalt etter meg: Arrogant Bastard kan kjøpe her
Rant over