Hvilket Norwegian-fly er fast på Torp?

Re: Norwegian fast fly på Torp?

Det er ikke det samme som fast individ. De enkelte flyene roterer etter behov.

Det er ikke det samme som fast individ. De enkelte flyene roterer etter behov.

Det er mulig, men tror ikke de regulerer veldig mye. Mye de samme flyene. Spesielt Edward Grieg (husker ikke reg...) flyr mye fra TRF...

Det kommer an på hvordan de slinger maskiner og crew, så det stemmer sikkert. Men fra tid til annen må de f.eks. til teknisk base for sjekk, så da slinger de en annen maskin inn.

Men når man snakker om at man har ett fly stasjonert et sted. så gjelder nesten alltid antall - ikke spesifikt individ. Det gjelder alle selskaper.

Re: Hvilket Norwegian-fly er fast på Torp?

Det blir vel som at Widerøe har stasjonert fast et fly (eller var det to?) her i Florø. Er ikke samme individ hver gang som har night stop, og varrierer veldig på om det er -311 eller -103.

Ett fly er stasjonert på Torp over noen dager og flyr alle ruter derfra. Så kommer det inn ett annet fly og de rullerer. Dette flybyttet skjer på innenriksflightene til Bergen/Trondheim.

Generelt spørsmål til flåtedisponeringen; Hvorfor er det slik at alle NOx/NIx-maskiner er basert i Norge, nesten alle DYx-maskiner er basert på svenske/engelske/spanske baser, mens flesteparten av NGx-maskiner er på finske, danske og spanske baser? Nå er det selvsagt noen unntak iblant.

DYx-maskinerna har slingats på ARN/LGW/spanska baserna nu under nästan ett år.

Under förra året vill jag minnas att NOR-NOX plus NIA-NIB fanns på ARN under bra många månader, så de kanske är dags för ett byte igen nu efter ett år ;)

Men når man snakker om at man har ett fly stasjonert et sted. så gjelder nesten alltid antall - ikke spesifikt individ. Det gjelder alle selskaper.

Med Lufthansa som et kraftig unntak :cool:

De siste turene med DY til TRF fra BGO har jeg flydd med LN-NIE, LN-NIA, LN-NIC og LN-NOQ. Med WF pleier jeg som regel å havne på LN-WDJ, men det tror jeg er mer en tilfeldighet. I fjor sommer vet jeg LN-NOB(Grieg) fløy en del charter fra BGO, fløy selv med maskinen til SMI, så tror ikke det er noe fast som står over natten på TRF.

Back