• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvilket fly var det jeg så??

Martin

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Hvilket fly var det jeg så??

Var i København i helgen med en klamerat, da jeg så et fly jeg begynte og lure litt på..
Etter avgang fra København (med DFDS-fergen MS "Crown Of Scandinavia"), gikk vi og satte oss i Columbus Nightclub helt akterut.. På vei ut fra København, kunne jeg se et fly ta av på Kastrup (fra bane 04 et-eller-annet..), svingte nordover, før det igjen svingte vestover. Det "merkelige", var at flyet var en A340 fra SAS. Nå trodde jeg at langruter mot vest gikk tidligere på dagen (klokken var litt over 17:00), mens de østgående gikk senere på dagen... Derfor syntes jeg det var litt rart at det svingte vestover. Vet at de hadde en kveldsavgang til EWR tidligere, men ble ikke den kuttet ut? Eller har de faktisk en avgang til USA så sent på dagen??

Replying to Topic 'Hvilket fly var det jeg så??'

Kan det ha vært en forsinket SK937 til Seattle, men også SK943 til Chicago kan være en mulighet? Normal avgangstider er henholdvis 15:50 og 15:35.

2 av dem passerte over Sola igår, ca kl 1655 og 1718 . Begge 2 A340 :wow:

Attachments

• IMG_0832ed.jpg
    IMG_0832ed.jpg
    66.7 KB · Views: 21

Heftig bilde...:devot:

Da vil jeg tippe at det var den som passerte Sola 17:18...

Takk for svar, var faktisk ikke klar over at de vestgående langrutene hadde avgangstid så sent..

Back