Hvilken klubb skal man velge?

For min egen del så er jeg medlem i den nærmeste flyklubben, er også medlem i flyklubb på mitt fødested hvor nær familie bor som koster meg kr. 350,- som fullverdig medlem i tillegg til mitt medlemskap hvor jeg bor.

Du må jo ikke være medlem med en gang for å vanke på og rundt en flyklubb, det kan jo være kjekt å få litt inside informasjon først.

Selv så lusket jeg i buskene en periode, fullførte teorikurs hos klubben og meldte meg inn først når jeg startet med flygetimer.

På høsten er det kjekt å melde seg inn i klubben på et tidspunkt som gjelder for påfølgende år, hvis ikke blir jo prisen dobbel :)

Så bra at du tenker på PPL :) Angående tilgang til flyside tror jeg ikke det blir noe problem, da Tromsø Flyklubb er den eneste klubben i landet jeg vet om der klubbhuset ligger innenfor gjerdet... Andre steder er det bare å stikke innom å skravle så mye man vil uten å måtte inneha kort eller å ha begynt på utdanning :)

Ligger innafor på Værnes ihvertfall. På hvit sone, men fortsatt innafor

Bardufoss ligger innafor, du må ha kort. Ingen som slipper deg inn uten følge heller.
Rygge ligger på MIL side
Bodø ligger på innsiden
Torp ligger på innsiden

The list goes on.

Og ja avd. Andenes: Det er ikke bare bare å drive klubb etter 9/11 med alle de mongolide security reglene som har kommet.

Når det er sagt, så er det mindre risiko for at flyplassen blir lagt ned, som er noe som flere og flere av de flyklubbene basert på ikke Avinor/Forsvaret osv flyplasser vil oppleve i årene fremover.
Hokksund fikk så vidt fornyet konsesjon nå før jul, men kun for 5 år. Det er forventet press på Jarlsberg og Ski neste gang, og Hamar har en sterk anti flyplass lobby som vil gjøre alt for å forhindre fornyet konsesjon.

Jeg tror jeg må kjøpe meg en gård med flate jorder snart, får f.... ikke flydd ellers!

Bodø ligger på innsiden

....

Jeg tror jeg må kjøpe meg en gård med flate jorder snart, får f.... ikke flydd ellers!

Bodø har klubbhuset på utsiden, shelteret med fly er naturligvis på innsiden :)

Får jeg ha et fly på jordet ditt om noen år? :cool:

Back