Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

  • Oslo - Atlanta

    Votes: 0 0.0%
  • Oslo - Boston

    Votes: 12 10.9%
  • Oslo - Calgary

    Votes: 1 0.9%
  • Oslo - Chicago

    Votes: 17 15.5%
  • Oslo - Miami

    Votes: 15 13.6%
  • Oslo - Montreal

    Votes: 1 0.9%
  • Oslo - Los Angeles

    Votes: 11 10.0%
  • Oslo - San Fransisco

    Votes: 3 2.7%
  • Oslo - Seattle

    Votes: 6 5.5%
  • Oslo - Toronto

    Votes: 3 2.7%
  • Oslo - Vancouver

    Votes: 1 0.9%
  • Oslo - Washington

    Votes: 1 0.9%
  • Bergen - New York

    Votes: 0 0.0%
  • Stavanger - New York

    Votes: 2 1.8%
  • Ingen ny rute :-(

    Votes: 37 33.6%

  • Total voters
    110
  • Poll closed .
Status
Not open for further replies.
Re: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

Er ikke enig i 'desverre'. Mange som vil til Florida, og også kanskje en større Star-flyplass enn mange tror .. COPA og Avianca har til sammen 20-30 daglige flighter fra Miami.

Cruiseselskapene vil også omfavne denne ruta.

Tror SAS lett vil tjene penger på denne ruta.

Jeg tror du har helt rett og MIA fra OSL er etter min mening den eneste logiske nye ruten til USA. Man går i strupen på Norwegian på en rute de raskt har hatt suksess med fra OSL og tjener penger på. Cruiseturister sørger for volumer. Byer som Boston er og blir en dagdrøm, tror jeg. Men jeg har tatt feil før.:)

Likeledes høres det logisk ut med CPH-LAX. Også her vil man gå mot Norwegian og uansett hvordan man snur og vender på det, vil Norwegian merke konkurransen fra SAS meget godt på lønnsomheten. Kanskje blir ikke rutene pengemaskiner i begynnelsen, men SAS kan ikke sitte å se på at Norwegian etablerer seg for alvor på slike ruter og får god lønnsomhet.
 
Re: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

Jeg tror du har helt rett og MIA fra OSL er etter min mening den eneste logiske nye ruten til USA. Man går i strupen på Norwegian på en rute de raskt har hatt suksess med fra OSL og tjener penger på. Cruiseturister sørger for volumer. Byer som Boston er og blir en dagdrøm, tror jeg. Men jeg har tatt feil før.:)

Likeledes høres det logisk ut med CPH-LAX. Også her vil man gå mot Norwegian og uansett hvordan man snur og vender på det, vil Norwegian merke konkurransen fra SAS meget godt på lønnsomheten. Kanskje blir ikke rutene pengemaskiner i begynnelsen, men SAS kan ikke sitte å se på at Norwegian etablerer seg for alvor på slike ruter og får god lønnsomhet.

Ser jeg i inn i glasskula så legger Norwegian ned ruta mellom OSL og FLL, og bruker kapasiteten på LGW. SAS blir enerådende, og etter en stund flytter de ruta til CPH, eller legger den ned.
 
Re: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

Ser jeg i inn i glasskula så legger Norwegian ned ruta mellom OSL og FLL, og bruker kapasiteten på LGW. SAS blir enerådende, og etter en stund flytter de ruta til CPH, eller legger den ned.

Et ikke helt usannsynlig scenario, men da vil jo i så fall Norwegian komme tilbake.:) Er jo på sett og vis det Norwegian har gjort på OSL-NYC. Utvilsomt trafikkgrunnlag der, men Norwegians daglige rute gjorde United reduserte og reduserte før de trakk seg.

Det som er sikkert er at SK bør legge en eventuell ny IC-destinasjon fra Oslo til et sted det er trafikkgrunnlag til. Og det er det til Miami.
 
Re: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

Kan det være marked for en sesongrute eks OSL-MNL?
 
Re: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

Dærsken... Add på èn til på "Ingen ny rute :-(" Ante ikke at en slik poll pågikk...
 
Re: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

Dærsken... Add på èn til på "Ingen ny rute :-(" Ante ikke at en slik poll pågikk...

Alt tilsier at du får svar på dette onsdag førstkommende. Mulig det dukker opp noen andre nyheter denne uka også uavhengig av onsdagen. Vi får se.
 
Re: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

Trodde det var så rimelig å bruke CPH. Men er vel bare unserved ruter som får støtte? Hvorfor er CPH så mye dyrere?
 
Re: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

Trodde det var så rimelig å bruke CPH. Men er vel bare unserved ruter som får støtte? Hvorfor er CPH så mye dyrere?

Det er nok en del taktiske utspill her da de har sett seg lei på at CPH og CPH Connected stadig jager og subsidierer konkurrenter av SAS med tung oppstartsstøtte. Den økte kostnaden henter de inn ved at de allerede har god infrastruktur på plass, noe som er svakere på OSL og ARN.
 
Re: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

Nå er det jo lekket det samme fra så mange hold at morgendagens presentasjon av ruter fra SAS, allerede er kjent for mange.

Det som kommer i morgen burde sende Eivind Roald langt ut på vidda med en pose boller! Fra å presentere ruteutvikling fra OSL i næringslivet og industriens interesser, til å floppe så til de grader!

Gratulerer Eivind Roald og SAS! I morgen spytter dere på deres eget norske publikum fra en fallhøyde hvor plasket vil høres lenge!!!
 
Re: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

Nå er det jo lekket det samme fra så mange hold at morgendagens presentasjon av ruter fra SAS, allerede er kjent for mange.

Det som kommer i morgen burde sende Eivind Roald langt ut på vidda med en pose boller! Fra å presentere ruteutvikling fra OSL i næringslivet og industriens interesser, til å floppe så til de grader!

Gratulerer Eivind Roald og SAS! I morgen spytter dere på deres eget norske publikum fra en fallhøyde hvor plasket vil høres lenge!!!

For et språk - det trenger vi vel ikke her på forumet? Det går vel an å moderere seg, selv om man er uenig med hva som kommer/ikke kommer fra SAS?
 
Re: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

Nå er det jo lekket det samme fra så mange hold at morgendagens presentasjon av ruter fra SAS, allerede er kjent for mange.

Det som kommer i morgen burde sende Eivind Roald langt ut på vidda med en pose boller! Fra å presentere ruteutvikling fra OSL i næringslivet og industriens interesser, til å floppe så til de grader!

Gratulerer Eivind Roald og SAS! I morgen spytter dere på deres eget norske publikum fra en fallhøyde hvor plasket vil høres lenge!!!

Skriv nå i det minste litt saklig her. Og om du har noen informasjon å komme med, så opplys det her. Om det "allerede er kjent for mange" kan du jo like gjerne komme med det her.
 
Re: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

Nå er det jo lekket det samme fra så mange hold at morgendagens presentasjon av ruter fra SAS, allerede er kjent for mange.

Det som kommer i morgen burde sende Eivind Roald langt ut på vidda med en pose boller! Fra å presentere ruteutvikling fra OSL i næringslivet og industriens interesser, til å floppe så til de grader!

Gratulerer Eivind Roald og SAS! I morgen spytter dere på deres eget norske publikum fra en fallhøyde hvor plasket vil høres lenge!!!

Hva skal vi lese ut av dette? At flertallet i pollen fikk rett?
 
Re: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

Nå er det jo lekket det samme fra så mange hold at morgendagens presentasjon av ruter fra SAS, allerede er kjent for mange.

Det som kommer i morgen burde sende Eivind Roald langt ut på vidda med en pose boller! Fra å presentere ruteutvikling fra OSL i næringslivet og industriens interesser, til å floppe så til de grader!

Gratulerer Eivind Roald og SAS! I morgen spytter dere på deres eget norske publikum fra en fallhøyde hvor plasket vil høres lenge!!!

Javel...

Så SAS sitt "Norske publikum" er per definisjon de som er bosatt i østlandsområdet og sokner til OSL.
For meg , som ikke bor i Oslo, men som har over 100 interkontinentale reiser med SAS i loggen ,har det vært en befrielse å ha transfer i CPH fremfor OSL.
 
Re: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

Skriv nå i det minste litt saklig her. Og om du har noen informasjon å komme med, så opplys det her. Om det "allerede er kjent for mange" kan du jo like gjerne komme med det her.

Det er mange her inne som sitter på info som ikke er offentlig (ennå..), og enda flere som sitter på mye info som aldri bør diskuteres offentlig noen gang. Sånn vil det alltid være på et offentlig forum.

Jeg ser at språkbruken er noe krass men det er da ikke personangrep på noen her inne. I tillegg har Kjos, MoL og deres team til de grader har blitt halshugget her inne så klarer ikke å fyre meg opp dersom vi skal være konsekvente.

Men back to topic; i morgen lanserer SAS nye ruter...
 
Re: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

Jeg synes det var en fin beskrivelse hvis MIA blir valget fra OSL. Men Roald har et lite alibi - Marine Harvest vil være fornøyd siden de har et anlegg et par km vest av MIAs søndre rullebane. Opp til nå har dette anlegget blitt brukt til mottak og videreprosessering av laks fra Chile. Med SAS til MIA vil de nå ha en mer stabil tilgang fra kilder som har motsatt årstid og Norge er ikke så utsatt for vulkanske utbrudd som Chile.
 
Re: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

Nå er det jo lekket det samme fra så mange hold at morgendagens presentasjon av ruter fra SAS, allerede er kjent for mange.



Det som kommer i morgen burde sende Eivind Roald langt ut på vidda med en pose boller! Fra å presentere ruteutvikling fra OSL i næringslivet og industriens interesser, til å floppe så til de grader!



Gratulerer Eivind Roald og SAS! I morgen spytter dere på deres eget norske publikum fra en fallhøyde hvor plasket vil høres lenge!!!


Når ble det Eivind Roalds hovedoppgave å sørge for at nye ruter går fra Norge?
 
Re: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

Når ble det Eivind Roalds hovedoppgave å sørge for at nye ruter går fra Norge?

Det er ikke Roalds hovedoppgave å sørge for ruter fra Norge, nei, men jeg sitter vel med et inntrykk av at Roald og SAS selv stadig vekk fremhever viktigheten av Norge som marked for SAS, men at det egentlig ikke skjer så mye.

Det er ikke måte på hvor "committed" de er til å satse på ruter fra Norge når de snakker om det, men det er kanskje noe mindre faktisk handling. Jeg tror det er nettopp dette noe av poengene her dreier seg om. Det er godt mulig det er fornuftig å ikke satse på ruter ut fra OSL, men da bør kanskje SAS tone ned sin egen kommunikasjon om viktigheten av Norge gjennom intervjuer o.l.
 
Last edited:
Re: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

Når ble det Eivind Roalds hovedoppgave å sørge for at nye ruter går fra Norge?

Poenget, som TOS påpeker, er vel at det ikke er helt sammenheng mellom hva SAS og Gustafson annonserte ifm Q2 rapporten i 2014, Eivind Roald sine påfølgende uttalelser og hva som faktisk kommer.

At det er delte meninger intern i SAS om hvor ruter skal gå og ikke minst mellom OSL, ARN og CPH vet vi alle, så SAS burde kanskje ha vært litt mer forsiktig i sine uttalelser før avgjørelsene er tatt. Samtidig så er vi her inne enda mer opptatt av dette enn folk flest da mange av oss har sterke meninger og agendaer hvor ruter bør gå til/fra der vi alle selvsagt mener en har rett.

Denne tråden kommer til å blomstre i morgen:D.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top