Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Vi omtaler jo ofte Boeing 747 som Luftens Dronning, men hva kan vi velge som Luftens Prinsesse?
Min egen nominasjon går til Concorde, -lange ben, lekker kropp og store motorer..... ^_^
Scooter01
Døh! Concorde er ikke prinsessa, den er Kongen! Ingen over, ingen ved siden.
Har alltid tenkt på 757 som "Princess of the skies". Long, slender body, long legs and two big boobies...![]()
Og 757-200 er faktisk flottere enn 757-300, sant ?
Har blandede følelser om Concord: Utviklet på skattebetalernes regning og operativt fungerte den kun som rikfolks leketøy, ble vel heller aldri noe fortjeneste. Mye fin teknologi og prestisje, men det er alt..![]()
Hmmm -ingen lekre ben...
Operatørene tjente vel penger på de, her litt fritt gjenfortalt etter en dokumentar jeg så på TV en gang, så ikke ta det heeelt for god fisk.
.
Etter avskriving og ettrgivelse av gjeld, ja ... med kun driftsutgifter tok man premium pris og klarte å tjene litt.![]()
Tror det kun gjaldt BA. De satset også mye friskere på utleie og charter. Air France var pussig nok bestandig minst entusiastiske når det gjaldt Concorde. Den BA Concorden som hadde færrest flytimer hadde fremdeles flere timer enn den AF Concorden som hadde flest.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.