• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvilke SAS B737 er uten winglets?

Re: Hvilke SAS B737....

Tror det här är en aktuell lista: LN-RNU/LN-RNW/LN-RRA/LN-RRB/LN-RRE/LN-RRF/LN-RRG/LN-RRH/LN-RRJ/LN-TUJ/LN-TUK/LN-TUL/LN-TUM

Och LN-RRL (som jag glömde ...)

Last edited:

Star Alliance 737-883 LN-RRL har også fått winglets ettermontert og foreløpig er det den eneste -800 hvor det har skjedd. De andre er jo "født" med slike utvekster...

Tar opp denne tråden da jeg har et spørsmål,
eksisterer det planer om å montere winglets på -600, -700 og -800?

Har reist med en DY -300 som hadde winglets, og da ville det vel ikke være rart om SAS's NGer fikk det samme?

Har det kostnadsmessig noen hensikt? Om en er den miljømessige gevinsten stor?

takker for svar fra dere som vet!

-600 er ikke sertifisert for winglets, og meg bekjent eksisterer det ikke planer om å installere fler winglets på SAS-maskinene. SAS har også en relativt kort gjennomsnittlig stagelength, og da er vinningen relativt beskjeden.

NG'ene er det vel uansett uaktuelt å ettermontere winglets på, da de skal ut av flåten.

NG'ene er det vel uansett uaktuelt å ettermontere winglets på, da de skal ut av flåten.

Skal de? Det høres da merkelig ut...:o Er det ikke Classic modellene (-400 og -500) som skal ut av flåten da?

Skal Boeing 737-600/700/800 ut av flåten??

Noe jeg ikke har fått med meg?

Nei, er bare CK som trolig er litt morgentrøtt og skrev NG istedet for CL

Det burde vært ganske opplagt hvis man fulgte med et minimum.....

Back