Hvilke flytyper bruker Air France til Oslo?

Tarzan

ScanFlyer Silver
Hei.

Er det noen som vet hvilken flytype, Flyselskapet , Air France bruker på sine flyginger til og fra Oslo Lufthavn- Paris Charles de gaulle Lufthavn???

Håper dette innlegget er postet på rett sted.

OSL-CDG opereres av HOP! Det brukes nesten bare E-190 med en og annen E-170 ved lave bookingtall.

Jeg har også observert at denne flytypen er i bruk, og jeg er litt undrende til at det ikke er behov for større flytyper på en rute som CDG-OSL-CDG.

Er det hyppige frekvenser, er det for stor konkurranse fra SK og DY, rutes pax via AMS med KLM eller hva er det som gjør at AF kun benytter regionaljet på denne ruten?

Beste hilsen Espen

Jeg har også observert at denne flytypen er i bruk, og jeg er litt undrende til at det ikke er behov for større flytyper på en rute som CDG-OSL-CDG.

Er det hyppige frekvenser, er det for stor konkurranse fra SK og DY, rutes pax via AMS med KLM eller hva er det som gjør at AF kun benytter regionaljet på denne ruten?

Beste hilsen Espen

Det er jo egentlig litt ja på alle disse spørsmålene. Tidligere gikk jo ruten 2x daglig med Airbus (og før det 737), men de valgte for noen år siden og øke til 3x daglig, men og redusere flystørrelsen til E-190. Og det er flere seter i 3 E190 (100 x 3) enn f.eks 2 A319 (2x 142)
Samtidig flyr jo SAS inntill 3x daglige på enkelte dager OSL-CDG, legg så på
DY til ORY og Paris er OK dekket fra OSL.
Det bør vel også sies at i forhold til f.eks KLM, Lufthansa og BA har jo aldri Air France lykkes like bra på å få et grep om det norske markedet

Helt enig Someone! Jeg synes det virker som at AF bare konkurrerer halvhjertet på denne ruten, men det er mulig at de har større fokus på andre markeder.

Beste hilsen Espen

Så lenge de lander på 2G er vel eneste transfertrafikk de får på ruter ingen andre flyr. Buss og ny Security er ikke opptimal transfer.

Så lenge de lander på 2G er vel eneste transfertrafikk de får på ruter ingen andre flyr. Buss og ny Security er ikke opptimal transfer.

Men passkontroll i 2G er rimelig effektive greier, så det er ikke bare negativt. Sammenlignet med, for eksempel, KLM Cityhopper og bussgate vil jeg si det er bedre.

Ikke mange kunder som er så lokalkjent på CDG, så det er nok neppe noen faktor.

Men passkontroll i 2G er rimelig effektive greier, så det er ikke bare negativt. Sammenlignet med, for eksempel, KLM Cityhopper og bussgate vil jeg si det er bedre.

Evt. Terminalbytte i London som til tider er en prøvelse

Sammenliknet med de andre megahubs i Europa (og i verden for øvrig) havner nok CDG dessverre langt nede på listen for min del. Unngår CDG hvis jeg kan....

Beste hilsen Espen

Passkontroll? Hvor foregår det på 2G? Har bare Schengenerfaringer der borte.

Stort sett i passkontrollen :)

Du kan, med mindre noe er endret, passere passkontroll i 2G, ta shuttlebuss i Non-schengen og havne ganske sentralt.

Fløy OSL-CDG-LIM i sommer, passkontroll i det jeg antok var 2G, buss til terminal hvor flighten til LIM gikk fra. Hele gikk supersmooth og raskt egentlig for min del

Stort sett i passkontrollen :)

Nei gi deg! Gud så gøy!
Skjønner at det er passkontroll ett eller annet sted på 2G, men jeg må innrømme at jeg ikke er kar om å komme på hvor den er lokalisert, tross altfor mange besøk på den terminalen.
...........

Back