• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvilke fly er ankommet ? (Obama-besøket)

Re: Hvilke fly er ankommet ? (Obama-besøket)

Det er grei sikt i Grorudalen , ned mot Oslo , blir det E6 eller Marine-1 tro ?

Utrolig, de sendte hele følget gjennom Kværner dalen fremfor gjennom Ekeberg tunnelen.

Stod med sko tuppene ut i veien da de passerte Bispegården. Makan til følge.
Ser også ut som om den svenske innsats styrkan er her. Bilene deres var i kotesjen sammen med anti terror politiet.

Tøft å se det, selv om jeg håper å slippe å bruke 3 timer til jobben en gang til....

Last edited:

Her ser jeg tidvis to helikoptre fra kontorvinduet, et høyt der oppe og ett svært lavt! Satte opp vinduet for å få litt lyd, men så får jeg ikke lukket det igjen...

Utrolig, de sendte hele følget gjennom Kværner dalen fremfor gjennom Ekeberg tunnelen.

Stod med sko tuppene ut i veien da de passerte Bispegården. Makan til følge.
Ser også ut som om den svenske innsats styrkan er her. Bilene deres var i kotesjen sammen med anti terror politiet.

Tøft å se det, selv om jeg håper å slippe å bruke 3 timer til jobben en gang til....
Med fare for å få x antall smekk på fingra for å gå OT.
Au au au, her har du brukt øksa på litt vel mange ord, Martin!

:)

Her ser jeg tidvis to helikoptre fra kontorvinduet, et høyt der oppe og ett svært lavt! Satte opp vinduet for å få litt lyd, men så får jeg ikke lukket det igjen...

Mulig terrorist med åpent vindu. Jeg ringer VG.

Hadde du spurt litt før, har jo vært her hele natta uten å gjort noe annet nyttig. Men den blir vel stående til den 11. så det blir vel muligheter for å ordne noe.

Jeg har sett den mange ganger. Er paa en slik en i morgen DEN-ORD, men kanskje noen lokale kunne tenke seg en titt? Kan snakke med UA dersom noen er interessert dersom noen internt her ikke kan ordne

Tja, "bevoktet" av en G4S bil med to stk som leser avisa ... Ca 8 i dagmorges.

Det gjaldt UA9888/b767. skulle flys med dèt rutenr tur-retur.

Men må si det var hektisk med å få sendt ut flest fly før rutetid rundt 8-draget, og stresset min times forsinkede fly (slot inn-engm, endel fly canx due HEAVY slots...). Blir det samme rundt AF1's avgangstid imorra tidlig...
Huff. Kanskje jeg skal være psyk imorra?

Last edited:

når er det flyet er ventet ta av da? er det 10.25 mener jeg at
hørt?

vel en får jo se da om det blir da. får følge med litt på nrk i morgen så får
en se når de kjører oppover til OSL.

Jeg var en av de som ble "intervjuet" på Nitimen i dag... nesten komisk å tenke på at det bel sagt at ejg satt på OSL og så ut av vinduet mot AF1 mens jeg i virkeligheten satt i bilkø for å passere E6 ved Alfaset, og der ble vi stående i 30 min, holdt på å komme for seint på en viktig arbeidsoppgave.

Er det ingen som har fotografert N655UA da? den har ALDRI vært på OSL før...

Back