Hvilke bonusprogrammer og status for 2013?

I våres og nå i november under StarMegaDo 4 har jeg kreditert all flyvning på MileagePluss, er nå oppe på Platinum der. Får se om jeg klarer 1K iløpet av neste år, men tviler på det. Jeg har også ganske mange poeng jeg må få tatt ut fra SAS.

Fornøyd med MP, du også?

BTW: Når kommer TR fra SMDII? :)

EBG - Er akkurat fornyet tom oktober 2013 med 40 legs i forrige periode. Får se hvordan det går i året som kommer. Er ute av gamet i 4 måneder pga pappaperm men har 5 legs booket privat så langt. Må da klare 2 rundturer per måned når jeg er tilbake for å komme i mål. I verste fall får jeg ta noen turer til HEL via ARN:-)

Eurobonus er det som passer mitt reisemønster best, spesielt kombinert med Amex Companion Ticket.

Club Carlson Gold - Fikk jeg som status match fra EBG og denne må "rematches" nå til årsskiftet. Med masse promos tikket det inn 177.000 poeng på ikke så alt for mange overnattinger.

Hilton Gold - "Juksegold" som jeg ennå ikke har brukt så det mister jeg etterhvert. Synd, for vi har planer om en lengre California tur sommeren 2014.

BTW: Når kommer TR fra SMDII? :)
Vi får heller satse på at det dukker opp en fra SMD4 veldig snart... ;)

Jeg, jeg er fornøyd med MP så langt, var veldig i tvil på om jeg skulle satse på MP eller M&M, men ble MP fordi jeg reiser veldig mye i USA med jobben.

Flyg:
Har EBG som försvinner vid årsskiftet 2012-13. Räknar med att få det svårt att behålla EBS nästa år. Ska försöka behålla LH FTL(jagar sista poängen till F-award innan jag stänger det här kortet). BA Bronze faller ned till Blue

Hotell:
Hilton Silver behålls.

Alla andra kort är på lägsta nivå och stannar där.

Planen min for neste år er vel å beholde BAEC Gold og EB Gold. Den siste er nok den mest vriene. BA kortet fornyes nok med flying colours. Fake-Flying Blue gold mistes så det ryker, men det skal jeg egentlig feire.

Ellers ble jeg plutselig sølv i Club Carlson og mister fake Hilton gullkortet så det suser. Men på hotell er jeg bevisst illojal og satser på ulike kjeder i hver by. Det er uansett relativt lav premium for å kjøpe loungetilgang eller en skål med pærer.

Eneste jeg er lojal mot er Four Seasons, men de har ikke program og brukes kun på privatreiser.

Elefanten har som mål å spise sjokolade på diverse kantiner. Han sitter på en nå, er brun om nebbet og full i magen.

2 (betalte) turer i biz OSL-BKK med *A (og 4 innenriks med TG) holder lenge til EBG for meg hvert år

Forresten, etter en liten reminder fra en meddebattant/kollega: Hvis EBG ryker så får jeg melde meg inn i oljeklubben til LH så jeg får Sølvstatus der

FBG sikres for neste år opp mot jul med sikre-arva-tur med den gamle rett før helligdagene og en ren statustrip til Nice kommende helg.
Satser på programbytte da reisemønsteret er noe endret og gir gass for EBG fra April.
Choice sølv er vel en saga blott. Leser gode ting om Hilton HH her på forumet, så spisser fritidsoppholdene i den retning og ser hva det holder til.
(Fint om noen åpner et hotell i Hiltonfamilien i Nice :) )
CC Sølv bør vær innen rekkevidde hvis jobbreisene holder seg som iår, men fremstår ikke som viktig.

Last edited:
Har MP Global Services i år og regner med det samme neste år. Har et par kort til dersom det av en eller annen grunn skulle vises eg umulig å få booket med SA, men til nå har jeg stort sett fløyet UA eller UA codeshare på lange turer. Uttak av reiser er en drøm! Har aldri hatt problemer med å finne høvelige seter til en god "pris". Siste eksempel var t/r IAH/OSL på Business First til 60K poeng hver vei.

Fly:
Er EBG, ny periode i august. Noe mindre reiseaktivitet enn tidligere år både privat og i jobb. Med mindre det dukker opp en lukrativ langtur ryker nok gullstatusen. Har ca 250' poeng på bok, så da får kanskje 2013 heller bli et "uttaksår". Har hatt Flying Blue Sølv et par år, men flyr lite eller ingenting med KLM/AF for tiden. Men har ca 60' poeng jeg skulle brukt til noe fornuftig. Kampanje til Karibien kanskje:) Men blir vel helst en tur til Paris eller Amster med dama...

Hotell:
Har Club Carlson Gull (statusmatch) som ryker, men bør berge sølvet.

EBG frem til august neste år, men kan allerede nå si at den kommer til å ryke. Om ikke annet har jeg i allefall gratis Priority Pass...

Hilton Gold mangler jeg 5 stay på å fornye gullstatus, men dette kommer jeg ikke til å få til før nyttår, så da ryker den også...

Kommer til å tømme Eurobonus-kontoen på nesten 200k poeng, og vurderer så å kutte ut opptjening på Eurobonus. Er EBG pt, men antar det blir mindre flighter med SK i 2013, slik at den statusen ryker. Får finne ut hvilket bonusprg som kan passe best.

w

Sølvstatusen hos Qatar holder til 2014, så satser på å klare gull i 2013. Har jo lounge på sølvkortet så er uansett ikke noe krise om jeg ikke når gull neste år, men bedre da man får mere opptjening.

Back