Hvem velger å ikke tjene poeng på å fly?

Velger du noen gang aktivt å ikke få poeng for å fly?

• Nei, jeg vil tjene så mye poeng som mulig.

Votes: 56 88.9%
  • Ja, av og til vil jeg ikke tjene poeng.

Votes: 3 4.8%
  • Ja, jeg velger alltid å ikke tjene poeng. Vil ikke ha poeng.

Votes: 4 6.3%

• Total voters
    63

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
Hvem velger å ikke tjene poeng på å fly?

Når man bestiler reise på sas.no får man mulighet til å krysse av valget "ønsker ikke å opptjene EuroBonus-poeng". Hvem bruker det valget og hvorfor?

Spørsmålet går altså ikke på å velge flighter uten poengopptjening, men å aktivt be om å ikke få poeng på flighter man normalt ville fått poeng for.

Last edited:
Re: Hvem velger å ikke tjene poeng på å fly?

Antar primært at det er uvitende/folk som reiser lite som ikke helt har innsett verdien EB-poeng faktisk kan ha.

Hvis noen her inne ikke registrerer EuroBonus-poeng, vel... shame on you! :p

Er ikke det enklere å ikke registrere eb-kortet når man booker?
Forbehold om at jeg ikke har vert inne på bookingen deres og sjekket selv hvordan layouten er.

Det kan jo tenkes at det er noen som reiser i forretningsøyemed som ikke har lov av arbeidsgiver å opptjene poeng.

Når man bestiler reise på sas.no får man mulighet til å krysse av valget "ønsker ikke å opptjene EuroBonus-poeng". Hvem bruker det valget og hvorfor?

Spørsmålet går altså ikke på å velge flighter uten poengopptjening, men å aktivt be om å ikke få poeng på flighter man normalt ville fått poeng for.

Ganske sikker på at det er et valg for personer som ikke får lov å opptjene poeng av arbeidsgiver. Du får vel bare valget hvis du er logget inn,

En del offentlige ansatte / stortingspolitikere har vel ikke lov til å opptjene poeng på forretningsreise, eller tar jeg feil?

Er ikke det enklere å ikke registrere eb-kortet når man booker?
Forbehold om at jeg ikke har vert inne på bookingen deres og sjekket selv hvordan layouten er.
Da får man ikke fast-track eller lounge om man reiser økonomi.

Om man velger å ikke opptjene poeng, tjener man fremdeles "statuspoeng"?

Om man velger å ikke opptjene poeng, tjener man fremdeles "statuspoeng"?

Her får mer erfarne folk arrestere meg, men dette er vel forskjellen på FQTS og FQTV? Min erfaring med dette den gang i tiden jeg hadde klippekort på SQ så var det fåtallet som viste hva dette var utenfor SQ sine PPS-folk.

(Og ellers, mer relatert til spørsmålet på toppen: jeg flyr stort sett i *A eller OW, men det har hendt at jeg har gitt bæng når jeg flyr med ST en gang hvert annet år. Tilsavrnede er jeg langt mindre aktiv med poeng på hotel-fronten, her handler det mer om spesifikke hotel jeg liker å bo på).

-A

Jeg benytter meg ikke av poengoppsamling når jeg reiser for arbeidsgiver.

Vidar

Reiser jeg privat kan jeg samle de poengene som er å få i et hvilket som helst selskap, men når reisen er betalt av andre velger jeg aktivt vekk poenginntjening. I hele 2013 tjente jeg ikke et eneste poeng til tross for 5 rundreiser med fly (1x ALF-BDO, 2x ALF-TRD, 2x ALF-OSL). Ingen av turene var privat...

Dette er lojalitetsprogrammer designet for å lure mennesker. Bruker derfor ikke energi på å samle dette. Flyr heller dit jeg vil, når jeg vil og med hvilket selskap jeg vil (betyr som regel Boeing operatører)

Dette er lojalitetsprogrammer designet for å lure mennesker. Bruker derfor ikke energi på å samle dette. Flyr heller dit jeg vil, når jeg vil og med hvilket selskap jeg vil (betyr som regel Boeing operatører)
Det krever ikke noen særlig innsats å registrere bonusprogram i alle alliansene og sørge for å få med nummeret når du booker. Poengene triller inn og selv en enkel tur til USA eller Asia gir raskt nok poeng til en bonusreise i Skandinavia.

Kjører litt samme tankegang som herren over. Har ikke reisemønster med samme mulighet til å dra fordel av alt jeg tjener av poeng her og der som en del andre, men det skader jo aldri å skaffe et gratis medlemsskap og registrere medlemsnr. (kanskje ikke verdt bryet hvis det er snakk om enkeltstående regionalselskap i Bolivia elns. da men...). Plutselig får man dratt nytte av gratisnatt hos hotels.com, nok poeng til en flytur etc. Har dog som prinsipp at dette nettopp er bonus, og ikke skal påvirke kjøpsmønster, i hvertfall så lenge jeg ikke har konkrete utsikter til realiserbar gevinst.

Har dog som prinsipp at dette nettopp er bonus, og ikke skal påvirke kjøpsmønster, i hvertfall så lenge jeg ikke har konkrete utsikter til realiserbar gevinst.
Pushet noen som påstod de ikke reiste nok for bonusordninger til å registtrere seg og få med bonusnummeret når de booket. Har ikke påvirket hvem de booket med. De har nå booket sin første bonusreise.

Back