LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
Hvem er det ikke som skal hjem (vekk fra Oslo til hvor en kommer fra) i julen og nyttår? Siden det er bare noen uker til tenkte jeg at jeg ville foreta en liten priskontroll.
Forutsetningen er følgende:
Tur - billigste billett fra OSL fredag 22. desember 2006
Retur - billigste billett til OSL tirsdag 2. januar 2007
Her er resultatet for en person t/r (billigste selskap i parantes):
KRS 1727kr (SK) 3,07kr/km
SVG 1710kr (SK) 2,50kr/km
HAU 2396kr (SK) 3,48kr/km
BGO 1710kr (SK) 2,62kr/km
AES 2175kr (SK) 2,90kr/km
MOL 2412kr (SK) 3,45kr/km
KSU 2817kr (SK) 3,83kr/km
TRD 1872kr (SK) 2,57kr/km
BOO 2594kr (DY) 1,61kr/km
EVE 2745kr (DY) 1,85kr/km
TOS 3176kr (SK) 1,42kr/km (DY utsolgt på en av dagene)
ALF 3163kr (SK) 1,29kr/km (DY utsolgt på en av dagene)
KKN 3509kr (SK) 1,28kr/km
De destinasjonene i Sør-Norge der DY ikke utgjør noen konkurranse ser ut til å være SKs melkekuer. For å se hvor mye overpris SAS Braathens tar har jeg sammenlignet KRS og HAU med gjennomsnittet av BGO og SVG, og for de tre flyplassene i Møre og Romsdal har jeg sammenlignet med TRD. Da blir resultatet som følger:
KSU 49% overpriset
HAU 36% overpriset
MOL 34% overpriset
KRS 20% overpriset
AES 13% overpriset
Alle prisene er innhentet den siste timen fra SAS Braathens og Norwegians websider.
Var det noen som snakket om kryss-subsidiering?
Nå kan kjeklingen begynne
Forutsetningen er følgende:
Tur - billigste billett fra OSL fredag 22. desember 2006
Retur - billigste billett til OSL tirsdag 2. januar 2007
Her er resultatet for en person t/r (billigste selskap i parantes):
KRS 1727kr (SK) 3,07kr/km
SVG 1710kr (SK) 2,50kr/km
HAU 2396kr (SK) 3,48kr/km
BGO 1710kr (SK) 2,62kr/km
AES 2175kr (SK) 2,90kr/km
MOL 2412kr (SK) 3,45kr/km
KSU 2817kr (SK) 3,83kr/km
TRD 1872kr (SK) 2,57kr/km
BOO 2594kr (DY) 1,61kr/km
EVE 2745kr (DY) 1,85kr/km
TOS 3176kr (SK) 1,42kr/km (DY utsolgt på en av dagene)
ALF 3163kr (SK) 1,29kr/km (DY utsolgt på en av dagene)
KKN 3509kr (SK) 1,28kr/km
De destinasjonene i Sør-Norge der DY ikke utgjør noen konkurranse ser ut til å være SKs melkekuer. For å se hvor mye overpris SAS Braathens tar har jeg sammenlignet KRS og HAU med gjennomsnittet av BGO og SVG, og for de tre flyplassene i Møre og Romsdal har jeg sammenlignet med TRD. Da blir resultatet som følger:
KSU 49% overpriset
HAU 36% overpriset
MOL 34% overpriset
KRS 20% overpriset
AES 13% overpriset
Alle prisene er innhentet den siste timen fra SAS Braathens og Norwegians websider.
Var det noen som snakket om kryss-subsidiering?
Nå kan kjeklingen begynne
