Hvem er det egentlig som lurer hvem?

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Og da har også E24 kastet seg over "folkesporten" :D - sjekk hvem som er billigst:

http://e24.no/boers-og-finans/article3156964.ece

Men en prissammenligning E24 har gjort viser at Norwegian langt på vei alltid er billigst, selv med gebyrer som ikke inngår i den oppgitte prisen.

Av i alt 16 flygninger mellom Oslo og Bergen på hverdager klokken 08:00 mellom 10. Juli og 31. Juli, viser at passasjerene kommer billigere ut med Norwegian enn med SAS i 12 av 16 turer.

Jeg skjønner ikke at folk skriker om de 40 kronene for å FORHÅNDSBESTILLE et bestemt sete. Dette er et TILBUD til de som vil ha et bestemt sete lang tid i forveien. SAS har såvidt meg bekjent IKKE dette tilbudet. Sjekker man inn som normalt på flyplassen, er prisen akkurat den samme som hos SAS, null kr.

Du kan velge seter naar du sjekker inn paa nett, 22 timer foer avgang. Som flere har nevnt, har man aldri noen som helst problem med aa faa gode seter paa det tidspunktet. Men med DY paa flyplassen derimot...

Og PS! Det er 40 kroner hver vei aa bestille seter med DY. Hiver du paa en connection blir det 160 spenn pr. person, en familie paa 4 fra Evenes til et eller annet sted i Spania maa dermed ut med 640 spenn for aa bestille sete. Noe aa skrike om? Vel, penger er det ihvertfall

Hvilket reklamebyrå er det SAS nå bruker - dette er absolutt nye takter!!!

Kan det være at SAS endelig har funnet ut av hva "Core SAS" egentlig er for noe? Dette lyder jo faktisk meget innbydende! :)

Jeg liker at SAS bruker den oransje tekstfargen igjen, litt som under "It's Scandinavian"-tiden.

Er den nye annonsen også kun i VG og andre tabloidaviser? Kult at de ikke bare annonserer i DN!

Last edited:
Jeg liker at SAS bruker den oransje tekstfargen igjen, litt som under "It's Scandinavian"-tiden.

Er den nye annonsen også kun i VG og andre tabloidaviser? Kult at de ikke bare annonserer i DN!

VG og Dagbladet, pluss lokale varianter på Vestlandet (Sunnmørsposten, Romsdals Budstikke, Driva, Haugesund Avis, Vikebladet og Åndalsnes avis)

Og RIBRO: Den fargen vil du ser mer av.... mye mer

Salg_070709_red.gif

www.sas.no

Last edited:
Herlig at de ikke bruker DN under sommeren og legger budsjettpengene på "distriktsaviser". Det er et riktig valg av kanaler!

Nice! Endelig har SAS forstått det og tar igjen med samme, og bedre, mynt :) Blir nok en morsom reklamesommerfight mellom DY og SAS!

Budskapet i disse annonsene er jo mer tilpasset målgruppen til både VG, DB og andre større lokalaviser enn DN.

Friskt og tydelig, i like it...!

Du kan velge seter naar du sjekker inn paa nett, 22 timer foer avgang. Som flere har nevnt, har man aldri noen som helst problem med aa faa gode seter paa det tidspunktet. Men med DY paa flyplassen derimot...

Har aldri hatt problem med å sikre meg gode seter med DY ved innsjekk på automat én time eller to før avgang. Nødutgang er merket med røde utropstegn, og selv på rimelig fulle fly ser det ut til at folk "skyr" disse setene. Helt ok for meg.

Mulig du har andre erfaringer Tommy777.

Og for å være helt ærlig så tror jeg folk flest driter i hvor de sitter på en 50 minutters flyvning mellom OSL-BGO/TRD/SVG. De tar det setet automaten foreslår uten noe mer fikling. Tror derfor SAS bommer litt på akkurat denne. Det er pris og tidspunkt på avgang som gjelder for folk flest. Ikke om man kan velge sete 22 timer før avgang på nett eller 2 timer før på automat.

Og for å være helt ærlig så tror jeg folk flest driter i hvor de sitter på en 50 minutters flyvning mellom OSL-BGO/TRD/SVG. De tar det setet automaten foreslår uten noe mer fikling.

Så du er en av de som er "fornøyd" når automaten gir deg 27E eller noe annet midtsete bak der?

Og det kommer mere

Den satt bedre. Denne bøyer jeg meg for CK og synes var riktig bra!
Den fremhever SAS uten å sidestille seg med konkurrenter.

Her er det etter min mening en stor og viktig forskjell fra gårdagens reklame.
SAS viser hvorfor man burde fly med SAS, fremfor hvorfor man ikke burde fly med Norwegian!

Følger de dette sporet er de langt på vei i å kunne reise et konsept som fremhever fordelene med å fly SAS, fremfor ulempene med å fly med konkurrentene!

Synes dette er veldig bra fra SAS.

Hvis de virkelig vil stoppe munnen på alle, så drar de i morgen frem samme annonse - men i prissammenligningen så er DY marginalt billigere enn SK..... selv etter påslag av gebyrer. Da er viser de
1. at de er 100% ærlige (Det skaper tillit det!)
2. at de har baller større enn Texas - og det kan være nødvendig.

Jeg har flydd uttalige ganger med SAS innenriks, med ungdomsbillett. Jeg har aldri opplevd fritt valg av sete ved innsjekk. Jeg og arbeisgiver ble enig om at ungdomsbillett var det beste og billigste alternativet for meg.
Du kan sjekke inn på nett 22 timer før og velge sete. Eller spørre spesifikt om midtgang eller vindu om du sjekker inn på skranke.

Dessuten preseater vel SAS familier og grupper som reiser sammen. Såvidt jeg har fått med meg, er dette ikke noe DY gjør - "fordi man kan kjøpe seter om man ønsker å sitte sammen"...

Dessuten preseater vel SAS familier og grupper som reiser sammen. Såvidt jeg har fått med meg, er dette ikke noe DY gjør - "fordi man kan kjøpe seter om man ønsker å sitte sammen"...

R-Fly på Værnes pre-seater familier og grupper som reiser sammen dagen før avreise på alle DYs flyginger fra Værnes.
Vet ikke hvordan det er på andre stasjoner.

Back