Hva slags motorer er Dy sine fly utstyrt med ?

står ikke hvor mye dy sine fly har der... NOEN SOM VET?
Nei, men det var ikke så veldig vanskelig å finne ut:

Motortype står her:
http://www.norwegian.no/om-norwegian/fakta1/drift/flate/

På linken leger opp finner du tekniske data:
http://en.wikipedia.org/wiki/CFM_International_CFM56

Så ser man at det er meget sannsynlig at 737-800 har 117kN thrust.

737-300ene har forskjellig type motorer.

Har du tid til å vente litt til så kan de hende noen kan bekrefte, men det er lørdag og det er bare noen timer siden du postet spørsmålet off topic i en annen tråd.
 
Last edited by a moderator:
står ikke hvor mye dy sine fly har der... NOEN SOM VET?

Slapp av. Du trenger ikke rope. 738 har CFM 56-7B26 og 733 har CFM 56-3B2/CFM 56-3C1. Nå kan du sjekke wikipediaartikkelen. Der står det detaljert beskrevet under hver modell.
 
Last edited by a moderator:
klarer meg med infoen om 800.. Wikipediaartikkelen inneholdt ikke info om det jeg ville vite. hah !
 
klarer meg med infoen om 800.. Wikipediaartikkelen inneholdt ikke info om det jeg ville vite. hah !

Det finnes veldig mye informasjon om dette temaet på nettet, også utenom Wikipedia. Jeg foreslår at du begynner å lete litt rundt, i stedet for å demonstrere latskapen din her inne og å skjelle ut de som forsøker å peke deg i riktig retning.
 
Last edited by a moderator:
klarer meg med infoen om 800.. Wikipediaartikkelen inneholdt ikke info om det jeg ville vite. hah !

Ikke noe vits å være frekk. Her er det folk som tross alt prøver å hjelpe. Hvis det ikke er den infoen du er ute etter må du presisere bedre!
 
Last edited by a moderator:
B737-300 har vel en motorkraft på 20 000lbs/20K rating

B737-800 har en motorkraft på maks 26 000lbs/26K rating

Å dette er totalt..:)
 
Ikke helt riktig. NOEN -300 har 20K rating. DY's -300 har enten CFM56-3B2 eller -3C1, og ALLE har 22K rating.
Alle -800 levert nye til DY har "tech insertion" CFM56-7B3 med 26K rating. Blant de brukte finnes også 27K rating, som er max for -800. Lett blanding, altså...
 
Jeg mener å huske at NOC har 26K med "thrust bump", dvs at ved motorbortfall vil den andre motoren (den som ennå går) ha 27K tilgjengelig.
Ellers er vel KHD den eneste med "ren" 27K rating.
Tror jeg...
 
NOC har til vanlig 26K, men den kan bumpes opp til 27K på en viss prosent av avgangene (i tillegg kan den derates til 24K).

KHD er til vanlig 27K, men kan settes til både 26 og 24K i tillegg.

Alle andre NGer er 26K, som kan derates til 24 og 22K.

Alle classicene er 22K, men noen kan derates til 20 og 18K også.
 
Jeg mener å huske at NOC har 26K med "thrust bump", dvs at ved motorbortfall vil den andre motoren (den som ennå går) ha 27K tilgjengelig.
Ellers er vel KHD den eneste med "ren" 27K rating.
Tror jeg...

Nei, har du tatt av med f.eks. 26K så har du 26K, motorbortfall eller ei. Men dersom du er i deep shit og i panikk skyver throttles helt frem (over det "tillatte") vil du ha maks thrust, som antagelig er endel mere enn 27K (dersom motorene har maks rating på 27K), men samtidig er du også testpilot.
 
Back
Top