• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hva slags mat serverer KLM ombord?

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Lenge siden fløyet KL medium/longhaul. Tenker på 772 til CAI fredag kveld,
4 t 20 min.. har de begynt med BOB ?

Re: Mat på KL

Lenge siden fløyet KL medium/longhaul. Tenker på 772 til CAI fredag kveld,
4 t 20 min.. har de begynt med BOB ?

Nei. Jeg fløy IST-AMS på 3 timer og 45 min i Februar, og da fikk jeg et brett ala longhual, med kylling og pasta.

Flott, KL har alltid vært en av mine favoritter. Har flere år vært FB gull, men droppet dem 5 år siden.

Fløy t/r til GRU med KLM i februar og mars, synes faktisk maten var helt ok for å være economy. Et par hakk bedre enn Lufthansa, som jeg fløy med de to neste turene til Brasil. På hjemveien var maten dårligere (både med KL og LH), men så er jo maten i Brasil generelt av lav standard...

KLM har et a la carte-konsept der du kan betale for bedre mat, vet dog ikke om det gjelder på så korte reiser som til CAI.

har de begynt med BOB ?

Nei, men det kunne de godt gjøre, sammen med LH, SK, AF etc... Savner muligheten til å kjøpe noe annet/mer enn det de serverer. Upper Crust har reddet mange intra-Europa-turer med KL for min del :)

Det jeg flyr med KL er stort sett AES-AMS, AMS-GLA i Y+ og motsatt vei. Når det er Cityhopper som opererer kommer de med sandwich, men det kommer de ikke med når det er KL selv som opererer, da er de bare "snack". De strekningene er ikke akkurat beste å sammenligne på, men er det en forskjell på produktet om bord på forskjellige strekninger/Cityhopper og KL selv?

Nei, men det avhenger av når på dagen, og lengeden på flight. Under 2 timer så får du kun sandwish på morgen flighten, og snacks resten, mens på flygninger over 2 timer, serveres det "mat" på alle.

Back