Hva skjer med TG 955?

Følg med på scanair forumet gjennom morgen kvisten, så finner du nok den sikreste informasjonen om status:)
 
Det var da godt den holdt helt til OSL, da det var denne som fløy meg til OSL igår.:)

Det var forresten også den som fløy meg til BKK lørdag 30Jan.


SNSK
 
Litt OT, men har tenkt på følgende..
:rolleyes:

Dersom en hadde fløyet via LHR, AMS, FRA med TG og maskinen som her på OSL hadde fått teknisk. Ville da folk måtte vente to døgn på å komme avgårde eller hadde man spredt folk på alle alle rare varianter til BKK ?? For eks. andre selskap til BKK, ev. via SIN , KUL etc..
 
Hadde det vært innom LHR, AMS eller FRA hadde vi nok blitt vidre sendt gjennom andre selskaper. Litt letter på disse flyplassene pga. mye mere avganger. Men syntes det er litt rart at de ikke har sendt oss videre nå etter to dager?

Skulle jo tro de hadde god kontakt med andre selskaper siden de er i STAR ALLIANCE er det jo mange av ganger fra både LHR AMS FRA CDG, med div selskaper t.o.m. TG er jo på alle plassene.
 
Last edited by a moderator:
Ok flott hehe. Men er det egentlig ikke sånn at de har To 777-200 på denne ruten? Har de da satt inn et ekstra? Eller er jeg helt på jordet her?

TG har et relativt stort antall 777-200 ( 14 stk) som de roterer på flere korte og lange ruter, slik at det rulleres på alle 777-200 som de har tilgjengelig. Når en maskin blir stående som denne, vil jeg tro at de setter inn annet materiell på noen av de kortere rutene innen Asia for å avhjelpe situasjonen.
 
Skulle jo tro de hadde god kontakt med andre selskaper siden de er i STAR ALLIANCE er det jo mange av ganger fra både LHR AMS FRA CDG, med div selskaper t.o.m. TG er jo på alle plassene.

TG flyr ikke til AMS.
 
Last edited by a moderator:
Er egentlig overrasket over disponeringen på flyene på denne IRR-situasjonen.
Mon tro hvorfor de ikke sendte avgårde den forsinkede TG955 fra i går med den maskinen som kom inn i morges?
Besetningen burde være opphvilt , og det burde ha vært mulig med avgang allerede 0900 med denne maskinen.
 
Er egentlig overrasket over disponeringen på flyene på denne IRR-situasjonen.
Mon tro hvorfor de ikke sendte avgårde den forsinkede TG955 fra i går med den maskinen som kom inn i morges?
Besetningen burde være opphvilt , og det burde ha vært mulig med avgang allerede 0900 med denne maskinen.

Ja helt enig, utrolig irriterende for oss som skulle dratt i går å sitte på ENGM å se de som sjekket inn i dag bare rulle ut av gate som ingen ting skulle sjedd.


Og beklager trodde TG fly til AMS men det har jo en del andre selskaper der som flyr til ASIA da.
 
Godt poeng Farmer, men her er det vel også en vurdering på hvor mange som ønskes berørt. I dette tilfelle ville det jo doblet seg.
 
Godt poeng Farmer, men her er det vel også en vurdering på hvor mange som ønskes berørt. I dette tilfelle ville det jo doblet seg.

Vel i ettertid ville det ha doblet seg...men det visste man ikke klokken tidlig naar en kunne ha gjort valget om aa sende de forsinkede avgaarde 09:00....
 
ser ikke noe AOG inn på TG954 i morgen tidlig i cargo systemet vårt. Så jeg tror ikke det er ventet deler inn fra BKK. Alt står jo i manifestet...
 
Så får vi se da, de som snakket om ombooking til andre selskaper osv osv når chartermaskinen ikke kom sydøstover tidligere i vinter, teori og praksis...:rolleyes:

Ja, var det ikke akkurat det at man visstnok ble ombooket til andre selskaper som skulle være så utrolig fantastisk med nettverksselskaper, og grunnen til at Norwegian eller Feel overhodet ikke vi kunne konkurrere med TG? :rolleyes: I dette tilfellet kom ihvertfall charterfolket avgårde før nettverkspaxen.
 
Lett å være etterpåklok. At det oppstår en uforutsett side effekt kan man ikke vite. men jeg deler Farmers undring over at de ikke byttet fly ..
 
Har liksom mistet to dager av ferien allerede, og jeg skal videre fra BKK til HKT noe som nå er helt fullt og THAI sier at de ikke vet om de kan få meg dit ennå. Dette er jo bare HELT utrolig???!!!!

Hvorfor er det helt utrolig? Er vel ingen grunn til at du får en avgang BKK-HKT før de i det hele tatt vet når flyet går fra OSL.
Da risikerer både du og Thai enda flere problemer hvis det ikke går som man tror nå.
 
Interessant å lese at en allianse med uante mulighter ikke gjør alle ting rett i en IRR situasjon........Trodde det bare var LCC som "bommet" på slikt, ref tidligere tråder om DY og andre.... Sånn er flyverden ....:cool:
 
Interessant å lese at en allianse med uante mulighter ikke gjør alle ting rett i en IRR situasjon........Trodde det bare var LCC som "bommet" på slikt, ref tidligere tråder om DY og andre.... Sånn er flyverden ....:cool:


Hva om det ikke finnes ledige seter? Jeg vet ikke hvordan det så ut i går, Men søkte akkurat på OSL-BKK for i dag (fredag) på Expertflyer, og det ser fullt ut. Kan vel nesten telle antall ledige seter på en hånd - de fleste av disse i biz - og det inkluderer alle mulige tenkelige connections via andre plasser.
 
Last edited:
Hva om det ikke finnes ledige seter?

Nå har jeg sittet og bladd igjennom i Amadeus det som er av muligheter til BKK og ikke funnet annet enn sporadiske seter til BKK. TG, BA, LH/LX, AF/KL, TK, EK ... man finner noen slengere i Business, men uansett ikke på langt nær nok til å få 200+ nedover ..

Jeg er sikker på at SGS og BKK har vurdert dette fortløpende og sikkert også fått en del pax avgårde, men det averterer man selvfølgelig ikke til alle .. ;)
Tipper det vil være en del ledige seter når maskinen til slutt går ..
 
Back
Top