Hva skjer med SK907 22.04.12 og andre SAS IC kanselleringer?

Re: Hva skjer med SK907 22.04.12?

Får de lande umiddelbart i Bergen, eller må de tømme tankene for litt drivstoff først? Flullt fly og sikkert også mye drivstoff gjør jo at flyet kanskje er for tungt for landing uten å tømme tankene noe.

Den står ved gate 24 her nå. Hadde vel egentlig trodd at det skulle være en smekk full utenlandshall her nå, med det virker ikke slik. Kanskje sitter de alle ombord fortsatt.

Re: SK907 snur

retur due technical....Men underlig at de lander i BGO og ikke OSL
Hilsen Ole

Jeg vil kalle det godt Airmanship, mister du en motor så gir du en god dag i hvor Ops'en vil ha deg. Bedre å lande på den nærmeste, enn....

Den står ved gate 24 her nå. Hadde vel egentlig trodd at det skulle være en smekk full utenlandshall her nå, med det virker ikke slik. Kanskje sitter de alle ombord fortsatt.

Det håper jeg ikke for deres del, i følge Amadeus er det "new info" klokken 20:00.

-A

De har sikekrt sendt dem til et flyplasshotell eller på bytur.

Det håper jeg ikke for deres del, i følge Amadeus er det "new info" klokken 20:00.

-A

Er fortsatt temmelig folketomt på utland, så vidt jeg kan se. Det er det sjelden med 264pax i tillegg til et KLM fly normalt.

Nei, de må selvfølgelig sjekkes på nytt. Korrigert APIS må også sendes, men alle data er jo lagret allerede, så det er bare å trykke på knappen.

Dette er en 'unplanned situation' og det finnes godt innarbeidede prosedyrer for hvordan slike tilfeller skal håndteres.

PÅ SAS sin hjemmeside, står det at flyet skal avgå kl 2135, og dvs at det lander på EWR omtrent kl 2300. Er det greit nok for crewet som flyr til EWR og de som skal ta returen til Europa ?

Begynte å lure hvorfor det stod en SK 330 på Flesland da vi takset inn etter landing fra Værnes.

Er det greit nok for crewet som flyr til EWR og de som skal ta returen til Europa ?

Crewet som er i BGO ligger på hotell og hviler og det andre crewet får bare forskjøvet sin pickup. Så ja, ingen problemer.

Crewet som er i BGO ligger på hotell og hviler og det andre crewet får bare forskjøvet sin pickup. Så ja, ingen problemer.

Men er crew på hotell så må vel pax være ute et sted, eller er det snakk om nytt crew?

-A

Man holder ikke pax ombord så lenge under noen omstendighet. De er ute.

LN-RKH er foreviget da den landet på BGO. Skvatt litt da jeg så hva det var som dukket opp. Hørte tidlig på radio at den hadde problemer. Han ville ikke ta sjansen på København.Men han var hjertelig velkommen til BGO. Noen måtte bare finne ut hva de skulle gjøre med alle passasjerene...

Står på stand 24 enda. Blir nok stående til mandag

erlingjo

På Newark Liberty hjemmeside, står det 'cancelled' med rød skrift på SK907.

Det er nok noen med pølsefingre. SK907 fra Oslo står fortsatt som aktiv. Det er nok for ikke å forvirre møtende.

Folket ble holdt ombord ca tre kvarter etter parkering i gate, mens en tekniker tok en liten titt.Men han hadde vel ikke sett større kråker enn en 737....

Teknikere er ventet inn fra København.

erlingjo

Last edited:

Vanlig prosedyre hos SAS er å sende passasjerene på et hotell ved lengre forsinkelser som dette.

Back