Hva skjer med SK907 22.04.12 og andre SAS IC kanselleringer?

Re: Hva skjer med SK907 22.04.12?

Hvordan blir det med 907 i morgen da? Har en kompis som skal med den.

Hvordan blir det med 907 i morgen da? Har en kompis som skal med den.

Det hender de bytter fly med CPH eller ARN maskinen i EWR og da blir det ikke store forsinkelser på 907 i morgen, men jeg vet ikke om det er tilfelle i da.

Når det gjelder salgstallene på 907 så viser vel det at denne ruten er en av de beste i SAS for tiden ??

Tror Skandinavien-NYC går riktigt gott just nu. När jag flög hem från EWR förra helgen skulle det inte finnas en enda plats till Skandinavien före torsdag och väldigt lite plats för uppgraderingar.

Han blir vel antageligvis forsinket, da, om det er samme maskin som skal fly 908 tilbake til OSL og morgendagens 907.

Slik det er nå, så er det samme maskin som skal fly 908 i dag, og da også 907 i morgen.
Så da blir det nok litt forsinkelse på den, desverre.

Newark opererer med 39 min delay på flighten til Oslo...samtidig er flightene til Stockholm og København i rute også. Er vel noe som ikke stemmer, hvis det ikke skal stå et tomt fly på Newark, som er lite tvilsomt vel?

Klokka er 21.40 og det står fremmdeles ny info kl 20.15
Noen som vet hva som skjer nå.??

Er crewet i ferd med å gå ut på tid? Selv om de har fått hviletid i Bergen så ha det vært på "jobb" siden kl 10 i dag

Så ble den til slutt innstilt ! Heldigvis så er SAS et nettverk selskap som kan ombooke passasjerene.
Skal tro hva DY hadde gjort hvis de en gang i fremtiden må innstille en 787 fight ?

Last edited:

Er i New York og skulle vært med SK908 i dag, men hørte om denne insidenten tidligere i dag. Ringte til SAS og fikk booket om til 910 til CPH. Både maskinene til CPH og ARN går som planlagt. Var på EWR ca kl 15 i dag, og da hadde de allerede begynnt å "luke ut" passasjerer til Oslo, men jeg vet ikke hva de har fått beskjed om.

Forøvrig var det er kollega som skulle hjem med SK910 til CPH i går, og den var kansellert. Vet ikke hvorfor.

Hva skjer da med pax som allerede er i Bergen? Ikke lett å få de over dammen selv om SAS har et stort nettverk når maskinen flyr tom til Osl i morgen tidlig vel?

Hva skjer da med pax som allerede er i Bergen? Ikke lett å få de over dammen selv om SAS har et stort nettverk når maskinen flyr tom til Osl i morgen tidlig vel?

De er hvertfall nå på hotell på Flesland. Bare såvidt jeg kom meg igjennom resepsjonen på Thon Flesland da alle sto å sjekket inn

Og bt.no kaller det en nødlanding. Får det til og virke mer dramatisk enn det i virkeligheten var.

Hører noen passasjerer har reist videre fra BGO med andre fly som var med flighten.
Det var også 4500 kg fisk med også.

Og bt.no kaller det en nødlanding. Får det til og virke mer dramatisk enn det i virkeligheten var.

Helt enig. Sikkerhetslanding ville vært et bedre begrep. Men pressen liker å lage sensasjon ut av ingenting.

Synes det begyner å bli litt mye tech på langrutene til SAS nå.

Landet de med en motor, eller brukte de begge?
Måtte de dumpe fuel? Eller var de lette nok til å slippe fuel dump?

907 ble dessverre kansellert til slutt, da det var behov for deler fra CPH.
Maskinen ble ferdig i løpet av natten, og blir fløyet som SK6300 BGO-OSL nå på morgenen

Basert på min erfaring (Les: sett på Mayday/Air Crash Invetigations) så slår pilotene av den trøblete motoren, så fort det er tegn til noe galt. Dette for å unngå eventuell brann eller noe annet som gjør situasjonen verre. Så jeg tror den fløy på en motor.

Det er jo betryggende å vite at det hadde gått greit å få landet på FAE om det var en mer prekær nødsituasjon.

Nå var det vel en vesentlig forskjell i vekt her på disse to eksemplene ?
Ville tro 907 var adskillig tyngre enn eksempelet til fjasebase hvor de landet etter å faktisk ha gjennomført flyvningen som planlagt.

907 ble dessverre kansellert til slutt, da det var behov for deler fra CPH.
Maskinen ble ferdig i løpet av natten, og blir fløyet som SK6300 BGO-OSL nå på morgenen

Ble passasjerene med over til OSL igjen eller ble de routet om fra BGO med andre selskaper i går? Eller skal det gå 2 maskiner fra OSL til EWR i dag?

BF:fly

Back