• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hva skjer med SK2303??

Retur fra KSU SK2304 er innstilt - code WEAT

ENKB 181320Z 25014KT 0800 SHSN VV002 00/M00 Q1003
 
Snøbyger ja...hmm..synes det er merkelig at de bare snur så tidlig, for værforholdene er ikke så ille at de ikke har kommet ned. Sikten er helt kurant for landing, ikke er det snø som legger seg på bakken heller.
 
LN-RCW var i lufta fra 1304 til 15:04 , så de var vel litt lenger vest enn fr24 viser...
 
Snøbyger ja...hmm..synes det er merkelig at de bare snur så tidlig, for værforholdene er ikke så ille at de ikke har kommet ned. Sikten er helt kurant for landing, ikke er det snø som legger seg på bakken heller.

800 meter er godt under kravet. Du har ikke engang lov til å påbegynne innflygingen med 800 meter sikt. I tillegg, 0 grader og slyddbyger, blir fort glatt bane av sånt (uten at jeg har sett noen banerapport).
 
Ser det skrives at fr24 viser feil, så da var nok maskinen lenger vestover enn radaren viser og det forklarer endel. I utgangspunktet syntes jeg det virket merkelig å snu så tidlig som radaren viste, uten å ha prøvd landing eller alternativ flyplass som Molde.
 
Back
Top