• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hva skjer med kapasiteten WF har til overs?

Lillingen

ScanFlyer Blue
Nå som Widerøe har mistet rutene fra Bodø til Lofoten og Narvik, har de vel en del flykapasitet til overs. Jeg regner med at noe av flykapasiteten skal brukes på den nye rute til FRO, men hva skjer med resten? Vil Widerøe selge eller leie ut noe av flyene? eller vil det bli økt frekvens på noen av de kommersielle rutene? eller kan vi håpe på noen nye ruter?
 
Blir det ikke omtrent like stor utnyttelse på disse maskinene som i dag, da? Tror ikke forskjellen blir så veldig stor.
 
WF skal komme med pressemelding senere i dag, og det vil vel kanskje fremgå der. Produksjonen blir vel omtrent like stor, men tror nok også det vil komme noen nye ruter.
 
Kleppa har jo krevd økning fra tre til fire frekvenser på TRD-RVK/OSY, så noe produksjon flyttes kanskje til TRD.
 
Kleppa har jo krevd økning fra tre til fire frekvenser på TRD-RVK/OSY, så noe produksjon flyttes kanskje til TRD.

Did not know, Kleppa skal herved få sin første og sannsynligvis eneste thumbs up fra meg! :-D
 
Kleppa har jo krevd økning fra tre til fire frekvenser på TRD-RVK/OSY, så noe produksjon flyttes kanskje til TRD.

I tillegg til dette skal Ørsta-Volda-Oslo økes fra fire til seks avganger og setekapasitetskravet vil dobles. Førde-Oslo får en ekstra avgang og Evenes-Tromsø blir en ny rute for Widerøe.

Det blir vel ikke så mye til overs, nei.
 
I tillegg til dette skal Ørsta-Volda-Oslo økes fra fire til seks avganger og setekapasitetskravet vil dobles. Førde-Oslo får en ekstra avgang og Evenes-Tromsø blir en ny rute for Widerøe.

Det blir vel ikke så mye til overs, nei.

WF flyg allereie 7 avgangar til/frå HOV i dag, dei flyg 3 meir enn dei er pålagde, medan det på nyenabodet vert eit krav at dei flyg 6.
 
Back
Top