Hva sjer med Blue1 Avro etter utfasing?

Skulle gjerne hatt en slik selv om jeg hadde hatt et selskap. Men et selskap med bare Avro hadde vel ikke helt svart seg.

Det kommer an på hva slags business du skal drive det. Et mindre regional-flyselskap med enkelte europeiske destinasjoner går det sikkert helt fint. Men har du ambisjoner om å starte IC-operasjoner må du nok ha et litt større fly ja.

Hvis det skulle komme et nytt selskap som skal ha ruter til Spania, Frankrike og nedover dit hadde det vel gått.? Men jeg hadde satset mer på og lease 737 istedenfor for mer passasjerer og bedre og miljøvennlige fly.

Skulle gjerne hatt en slik selv om jeg hadde hatt et selskap. Men et selskap med bare Avro hadde vel ikke helt svart seg.

Bli rik, så kan du kjøpe deg en rimelig Avro på bruktmarkedet som du kan bruke som bizjet :p

Har faktisk tro på at Avro kunne gjort seg som bizjet: stillegående, god performance, og med mer tid på bakken enn et passasjerfly er ikke drivstofføkonomi like problematisk (jf. fraktselskaper) ;)

Det er vel en del som allerede bruker Avro/BAe146 som bizjet. Dronning Elisabeth av Storbritannia blant annet.

Hvis det skulle komme et nytt selskap som skal ha ruter til Spania, Frankrike og nedover dit hadde det vel gått.? .

Høres ut som en elendig idé - disse flyene har begrenset setekapasitet, mens det nettopp er kapasitet og volum man trenger for å tjene penger på Syden-ruter. Det er en grunn til at Avro stort sett brukes på high-yield-regionalruter, f.eks. på ruter ut fra London City Airport der flyet passer bra ettersom det både er betalingsvillige kunder og kort rullebane.

Så du mener det hadde blitt trangt og mye syting ombord i en slik flight til Spania osv. De burde heller blitt brukt på for eks SVG - OSL eller SVG - TRD litt mindre ruter.

Back