Re: Hva ønskes forbedret rundt sikkerhetsdetaljer på nye fly
Men hele det er jo litt OT i forhold til trådstarter..
Airbus har jo utviklet et system som skal advare piloten om at han har for lite landingsbane tilgjengelig, og i følge Airbus vil det kunne hindre mange overruns (som er bortimot den vanligste av ulykkene). Men det har jo lite med materialer å gjøre, det er mer utstyr som skal hindre at man må bygge stridsvogns-fly..
Nye C172 har blant annet airbag i setebeltet, som noen nevnte tidligere..
Det er da ingen som mener at Imsdal er farlig. Det er hva som kan være på Imsdal-flasken din som kan være farlig. Paradokset er heller at det faktisk er lov til å ta med væske inn gjennom sikkerhetskontrollen (i 100ml beholdere). Hvis man trenger 1 liter av SuperFarligFlytendeVæske(r), kan man jo dele det opp i 10 beholdere og lovlig ta det med gjennom, og trenger man 2 liter kan man gå gjennom to ganger..er ett paradoks at det er forbudt og ta med en flaske imsdal igjennom security men man kan spasere rett inn i tax free, hvor man kan kjøpe brennbare alkoholer,aftershave og parfymer med 80% alc som man bare trenge ett GK i kjemi til å lage noe som brenner heftig.
Men hele det er jo litt OT i forhold til trådstarter..
Airbus har jo utviklet et system som skal advare piloten om at han har for lite landingsbane tilgjengelig, og i følge Airbus vil det kunne hindre mange overruns (som er bortimot den vanligste av ulykkene). Men det har jo lite med materialer å gjøre, det er mer utstyr som skal hindre at man må bygge stridsvogns-fly..
Nye C172 har blant annet airbag i setebeltet, som noen nevnte tidligere..