Hva med ??

ATC-flyradar

Traveler
Medlem
Ser av www.flyspotter.net følgende:

Det er igjen klart for det store flyshow og utstilling på den gamle Le Bourget i Paris. Airbus, Boeing, Embraer og over 70 andre utstillere er til stede. Vær tidlig ute med bestilling, alle fly blir fulle! Vi anbefaler hotell i Torcy som ligger ca. 20 minutter fra sentrum av Paris og med gode togforbindelser (RER) direkte fra hotellet og inn med shuttlebus til flyplassen.

Sjekk nettsidene som du finner på:
www.paris-air-show.com/en/

Er dette noe som vi bør arr kolektivt via scanair,no ??? Noen som kjenner til dette opplegget ??? Jeg er helt grønn på dette, så jge sender staffetpinnen til andre !

Kom med info, forslag osv, gleder meg til Zyrich, Stavanger og kanskje Paris ! Det må være noen som har glede av dette osv ?

Jan

Eg skal til Paris, men reiser hjem igjen mandag når det åpner
fant ut etter eg bestillte at det skulle være flyshow den uken etter eg er der ,
men noe bør vel eg og få med meg^_^

uprofft, Leorim!

Det går jo an (jeg jobber jo i et firma som driver med sånt....) å sette sammen en pakke bestående av flybillett tur/retur Paris, én hotellovernatting i Paris (f.eks. i nærheten av LBG eller CDG), inngangsbilletter til Le Salon og kanskje bakketransport (ikke sikkert det er nødvendig, da det er en proff (til å være fransk) tilbringertjeneste mellom togstasjonen på Le Bourget og messeområdet, den kostet €5 sist gang)

Er det noen som er interessert i et slikt opplegg? Vi kan sikkert ordne med fly fra andre byer enn OSL, også fra Sverige og Danmark f.eks. Send meg en (uforpliktende) mail på chk-snabelA-gonow.no

Originally posted by CK

uprofft, Leorim!

Det går jo an (jeg jobber jo i et firma som driver med sånt....) å sette sammen en pakke bestående av flybillett tur/retur Paris, én hotellovernatting i Paris (f.eks. i nærheten av LBG eller CDG), inngangsbilletter til Le Salon og kanskje bakketransport (ikke sikkert det er nødvendig, da det er en proff (til å være fransk) tilbringertjeneste mellom togstasjonen på Le Bourget og messeområdet, den kostet €5 sist gang)

Er det noen som er interessert i et slikt opplegg? Vi kan sikkert ordne med fly fra andre byer enn OSL, også fra Sverige og Danmark f.eks. Send meg en (uforpliktende) mail på chk-snabelA-gonow.no

Jeg kunne tenke meg å være med på en slik arr. tur hvor det er flere reisene og at alt er tilrettelagt og et opplegg som er bra.

Kom med et forslag på et felles opplegg, så for vi se om blir med !

Jan

Men det er ingen som nekter meg å bestille en ny billett fra Orly og hjem en annen dag ? Kona kanskje :p

vi jobber med saken nå, og mitt forslag er følgende:

Fly til CDG (SAS Braathens) lørdag morgen 23/6, primært fra OSL, men vi ser også på fly fra andre byer i Skandinavia om det er ønskelig
Transfer til hotell og kjapp innsjekk, før vi drar videre til Le Bourget
Inngangsbilletter til flyshowet, inkludert tribunebilletter
Hele dagen på Le Bourget
Transport på egenhånd til hotellet (taxi, buss, gå etc)
Én natt på hotell i nærheten av Le Bourget
Dag 2 på Le Bourget
Transport fra Le Bourget til CDG
Siste kveldsfly fra CDG til OSL med SAS Braathens.

Vi sjekker hva slags priser vi kan få på hotell, inngangsbilletter og fly (man må kjøpe hele pakken) og så kommer jeg med prisen når den er klar.

Originally posted by CK

vi jobber med saken nå, og mitt forslag er følgende:

Fly til CDG (SAS Braathens) lørdag morgen 23/6, primært fra OSL, men vi ser også på fly fra andre byer i Skandinavia om det er ønskelig
Transfer til hotell og kjapp innsjekk, før vi drar videre til Le Bourget
Inngangsbilletter til flyshowet, inkludert tribunebilletter
Hele dagen på Le Bourget
Transport på egenhånd til hotellet (taxi, buss, gå etc)
Én natt på hotell i nærheten av Le Bourget
Dag 2 på Le Bourget
Transport fra Le Bourget til CDG
Siste kveldsfly fra CDG til OSL med SAS Braathens.

Vi sjekker hva slags priser vi kan få på hotell, inngangsbilletter og fly (man må kjøpe hele pakken) og så kommer jeg med prisen når den er klar.

Christian,,

kan du sjekke det samme uten hotelopphold, med hjemreise lørdag kveld, hvis mulig ??

Jan

Kanskje noen her inne kunne fortelle litt om hva man kan forvente seg å oppleve på dette flyshowet? Jeg har aldri vært på noe slikt, og ser vel for meg at mange fly står utstillt. Hva mer? Kan man kikke inni fly? Er det stands hvor man kan kjøpe noe fornuftig?

Noen som kan være litt informative?

Hva regner man med at en slik tur måtte koste i transport og overnatting?

BF:cool2

jeg har ikke fått noen pris på totalen, men dt kommer jeg tilbake med.
På Paris Air Show er det stands -som på Sjøen for alle - for hundrevis av produsenter av fly og flyrelatert utstyr (masse give-aways!), en masse fly er utstilt og en haug av maskiner gjør flying displays (på denne turen skaffer vi også billetter til tribunen rett ved rullebanen). Å komme inn i flyene som er utstilt er litt mer tricky - de slipper ikke inn bermen - men jeg skal se om vi kan få til noe der. Man har da en og annen kontakt... hehe

Jan - svaret er nei. Dette blir en ferdig pakke der du må kjøpe alt eller ingentin. Sorry

Var på dette flyshowet i 2005, en stor opplevelse og vandre rundt på Le Bourget. Reiste alene og koste meg stort. Bodde på flyplasshotell 5 minutter fra CDG og hotellet satte opp shuttlebuss til Le Bourget.

Strålende vær og to deilige flighter med RG MD11 AMS-CDG-AMS toppet kaken:colgate:

Originally posted by CK

jeg har ikke fått noen pris på totalen, men dt kommer jeg tilbake med.
På Paris Air Show er det stands -som på Sjøen for alle - for hundrevis av produsenter av fly og flyrelatert utstyr (masse give-aways!), en masse fly er utstilt og en haug av maskiner gjør flying displays (på denne turen skaffer vi også billetter til tribunen rett ved rullebanen). Å komme inn i flyene som er utstilt er litt mer tricky - de slipper ikke inn bermen - men jeg skal se om vi kan få til noe der. Man har da en og annen kontakt... hehe

Jan - svaret er nei. Dette blir en ferdig pakke der du må kjøpe alt eller ingentin. Sorry

Takk Christian - jeg venter spent på opplegget og prisen. Dette er og blir en drøm ffor mange tror jeg.

Hvor ligger "Le Bourget" i forhold til flyplassen "CDG" og sentrum av Paris ??

Har vært i Paris på lang weekend i 2000, men husker lite av til/fra CDG og sentrum !

Litt mere info pleace ?

Jan

Hei,

Le Bourget ligger nærmere Paris sentrum, hvis du kommer med et tidlig fly til CDG og har en del timer til neste fly så går det an å ta RER-B toget innover og deretter buss 152 til museet.

Se www.mae.org eller http://ns21156.ovh.net/~mae/index.php?id=36

Jeg har bare besøkt museet på vanlige dager, kunne tenke meg å oppleve stevnet hvis CK kommer opp med en gunstig pris.

Eders
Knut Erik

I 2003 når jeg besøkte PAS, så gikk det gratis shuttlebusser fra RER-stasjonen Le Bourget til flyplassen. (Her stappet de folk inn i bussene på en måte som får Ryanair til å virke som Privatair...).

Mener å huske at Le Bourget ligger mellom CDG og sentrum på samme RER-linje.

Back