Hva kan man ta med gjennom sikkerhetskontrollen?

Re: Er denne lovlig som håndbagasje?

Enkel regel som pleier å gi "smertefri" kontroll - Er du i tvil kan andre også være det, pakk den ned og ha en enkel reise

Hvis du forestillede dig at dette stegetermometer kunne påmonteres noget andet du havde i din bagage, så er det pludselige et spidst våben og ikke bare et uskyldigt stege termometer.
Stod jeg i et security check og så en sådan, vil jeg tage den fra dig.
Hilsen Ole

Hvis du forestillede dig at dette stegetermometer kunne påmonteres noget andet du havde i din bagage, så er det pludselige et spidst våben og ikke bare et uskyldigt stege termometer.
Stod jeg i et security check og så en sådan, vil jeg tage den fra dig.
Hilsen Ole

Men dette termometeret er i grunn ikke noe annet en en kort strikkepinne som er akseptert. Selv om jeg er enig i det du sier så kan jeg ikke se noe grunn til å stoppe denne når strikkepinner er ok.

Jag blev av med min nagelsax i Muscat för några dagar sedan, jag ger dig max 10% chans att få igenom den där. Sänd den för att vara säker.

Er absolutt ikke noe jeg ville stoppet, står ikke i forbudt listen til tilsynet. Er feks ikke noe farligere det der enn en strikkepinne, som er lovlig.

Hvis jeg husker rett er strikkepinner egentlig bare tillatt hvis det allerede er strikketøy på dem. Syntes å huske dette er en av de absurde reglene i sikkerhetskontrollen. Er det jeg som husker feil eller stemmer dette?

Hvis jeg husker rett er strikkepinner egentlig bare tillatt hvis det allerede er strikketøy på dem. Syntes å huske dette er en av de absurde reglene i sikkerhetskontrollen. Er det jeg som husker feil eller stemmer dette?

Er mye håpløse regler, men den stemmer ikke :)

Jag blev av med min nagelsax i Muscat för några dagar sedan, jag ger dig max 10% chans att få igenom den där. Sänd den för att vara säker.

Husk at det er forskjellige regler for forskjellige land. Eks. er negleaks og lommekniver med inntil 6 cm blad lovlig i EU, men har vært forbudt i USA (selv om de skal myke opp). En av de største feilene folk gjør er å tro at det er samme regler over hele verden, for så å måtte kvitte seg med det ene og det andre i transfer forskjellige plasser.

Hva med 2 av disse slipeskivene da? er 115mm i diameter

20-813_l.jpg

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=96479

Måtte gi fra meg neglsaksen i Nice idag, mens ledningskaoset i bunn av sekken var helt på stell...

Sjekket OSL-info http://www.osl.no/osl/bagasjeoginnsjekking/10_Bagasje
i god tid før jeg tok hockeyskøytene med på helgetur i januar i år.

Selv om det gis dobbelt-ja og OK for skøyter som kabinbaggasje, ble jeg tatt til side på OSL. Grunnen var at "skøyter er gjenstand for individuell vurdering".

De snuste, krafset, fiklet, og lot tommelen gli over skøytejernet. Etter intern debatt gav de meg et nikk, og jeg fikk gå.

(dagen etter brakk jeg halebenet på isen)

Re: Sikkerhetskontrollen og laptopladere

Naa foretrekker jeg aa klippe kloerne hjemme paa badet mellom slagene, men kjerringa har alltid med en helt normal negleklipper, de er godkjent i USA ihvertfall og har ikke blitt fratatt henne saa langt overseas..
I Europa blir "normale" negleklippere stoppet mange steder, stort sett fordi den har et metallblad over x cm.

Klipper også helst neglene hjemme, men det hender jeg klarer brekke en negl eller har behov for noe som kan klippe.

Håndbagasje: Hva kan jeg ta med og hvordan?

Jeg skal en tur til Oslo neste helg og jeg har ikke bestilt noe bagasje, men jeg skal ha med et kamera stativ (Velbon C-600). Går det som håndbagasje eller må det være i en bag/koffert?

Re: Bagasje hjelp

Jeg har hatt med kamerastativ i futteral med håndbagasjen. Hadde stroppet den fast med kamerasekken og det gikk bra med SAS i allefall

Last edited:
Back