Pressen har ikke snøring .. kilden trolig kun generell kunnskap .. så forteller man litt eventyr og da kommer det gjerne ut som vås i pressen.
Hvorfor ikke bare de-fuele istedenfor å brenne opp fuelen, undrer jeg meg..?
Mulig at de ikke har utstyr til det i Bodø?
Hvorfor ikke bare de-fuele istedenfor å brenne opp fuelen, undrer jeg meg..?
Mulig at de ikke har utstyr til det i Bodø?
Det står jo i linken til NRK.no i post 9 at det ikke er kapasitet til og tappe fuel på den flytypen i Bodø.
Men tilbake til dagens, det er vel SAS Ground Handling som beregner load sheet...
I dag skriver samme avis at det ikke ble den siste overraskelsen for de Syden-sultne passasjerene til DK6733.
De viser til til passasjeren Roy White som sier at det også ble en mellomlanding i Lisboa.
Det viste seg at flyet muligens hadde brent av litt for mye. Det måtte nemlig mellomlande i Faro i Portugal for å innta mer.
Det bekrefter passasjerer Roy White til an.no.
- Da de tømte flyet for å ta av for å brenne av fuel i Bodø, viste det seg at de ikke fikk nok fuel for å nå fram til Gran Caria. De valgte derfor å gå ned i Portugal for å tanke mer. Det var en kort stopp der, forteller han.
Skulle vært artig å se om de hadde mye motvind.
Nei, men du kan se hastigheten man flyr. Det gir vel en viss indikasjon.
Det er vel ekstremiteter man var ute etter her .. men med redusert MTOW (maks avgangsvekt) fra Bodø, vil man ikke kunne nå Kanariholmene uansett mot- eller medvind ....
Maksvekt før fuel (MZFW) for typen er 93 tonn, og det er vel grunn til å tro at de ikke var veldig langt unna met tanke på konfigurasjonen.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.