Hva gjør Swiss på OSL?

Re: Hva gjør Swiss på OSL??

Hvilken av Transwedes ruter vil du ha Swiss inn på? OSL-WAW, OSL-LCY, OSL-BRU, OSL-AMS eller OSL-DUS?

Bodø - Røst.....

Transwede opererer fra tid til annen avgangene fra Osl - Zurich for SAS.

Last edited:

Hmm, hva med å få Swiss in på ruten som transwede flyr nå?
Måtte da være en mye bedre løsning. Bedre nedslag i det Sveitsiske markedet gjennom Swiss og full codeshare gjennom SAS sitt booking system?

For variasjonens del ?,
LX 4671 er f.eks codeshare for SK841, og at LX produktet skulle være noe særlig bedre en SK kan jeg ikke si etter en test for 10 dager siden.
LH et hode foran , SK / LX svært så likt vil nå jeg si.

For variasjonens del ?,
LX 4671 er f.eks codeshare for SK841, og at LX produktet skulle være noe særlig bedre en SK kan jeg ikke si etter en test for 10 dager siden.
LH et hode foran , SK / LX svært så likt vil nå jeg si.

SAS har tydlig vis ikke nok fly, da de tilstadighet benytter Transwede på ruten. Gjennom SAS booking har man ikke tilgang til Swiss sitt rutenett.
Ved å få Swiss opp til Osl, kunne man benyttet Swiss sin booking portal til en rekke destinasjoner, hvilket ville forenklet og åpnet opp for et betydelig antall destinasjoner fra Osl. Swiss har allerede søkt om slots på Osl. Ser men på de billigste economy billettene til uken som kommer, skjønner man at ruten går godt!

Jeg tror Swiss kommer i 2009.

Billigste economy billetten til Zurich (man - tirs) både direkte og via CPH, ligger på SAS.no til 8800kr!

Re: Hva gjør Swiss på OSL?

SAS har tydlig vis ikke nok fly, da de tilstadighet benytter Transwede på ruten. Gjennom SAS booking har man ikke tilgang til Swiss sitt rutenett.
Ved å få Swiss opp til Osl, kunne man benyttet Swiss sin booking portal til en rekke destinasjoner, hvilket ville forenklet og åpnet opp for et betydelig antall destinasjoner fra Osl. Swiss har allerede søkt om slots på Osl. Ser men på de billigste economy billettene til uken som kommer, skjønner man at ruten går godt!

Billigste economy billetten til Zurich (man - tirs) både direkte og via CPH, ligger på SAS.no til 8800kr!

SAS.no benytter vel også Transwede grunnet "rightsized" materiall.
Codeshare med sas er da tilgjenngelig fra Swiss portalen i dag så det argumenter forstod jeg ikke, se f.eks DEL-ZRH-OSL på swiss portalen.

Hm, fløy for 4150,- for kort tid siden.

Men for all del Swiss på OSL er velkomment, fortsod bare ikke alle argumentene....

Last edited:

Swiss nettet i sin helhet er ikke og har aldri vært tilgjengelig gjennom SAS.no!!!

Man kan da booke flights fra OSL gjennom Swiss sin booking portal. Begge SK flightene til ZRH har LX codeshare på seg og OSL er et alternativ man får opp på swiss.com. Når det gjelder SAS sine OSL-ZRH flighter er de såvidt jeg ser normalt satt opp med 736. Jeg gjorde et rask søk på swiss.com og der finner jeg OSL-ZRH som LX4689 (aka SK841) til ca 1350kr hver vei. (gjorde et søk på slutten av oktober) Grunnen til endel av Transwede flygningene er ikke nødvendigvis pga for få fly, men det ofte skyldes få passasjerer også
Når du ikke fant billigere billetter OSL-ZRH enn 8800kr gjorde du er dårlig søk.

På SAS.no finner jeg masse billetter OSL-ZRH til rundt tusenlappen, men det krever at man ser litt lenger frem i tid enn neste uke, da SAS nesten alltid er dyre når man bestiller i siste liten;)

Og jeg håper også på Swiss kommer, selv om jeg tviler på det, men gleder meg til å teste dem i januar.:)

Swiss nettet i sin helhet er ikke og har aldri vært tilgjengelig gjennom SAS.no!!!

Det vil det ikke bli selv om Swiss begynner på OSL, unntatt på eventuelle ruter med code-share. Sas.no er jo ikke noe reisebyrå, men utsalgsted for SAS

Last edited:

SAS har brukt Transwede på ZRH på sommerprogrammet i 07 og 08, og flyr selv med B737 på vinterprogrammet. Det skyldes belegg, og har ingenting med for få fly å gjøre.

Man kan da booke flights fra OSL gjennom Swiss sin booking portal. Begge SK flightene til ZRH har LX codeshare på seg og OSL er et alternativ man får opp på swiss.com. Når det gjelder SAS sine OSL-ZRH flighter er de såvidt jeg ser normalt satt opp med 736. Jeg gjorde et rask søk på swiss.com og der finner jeg OSL-ZRH som LX4689 (aka SK841) til ca 1350kr hver vei. (gjorde et søk på slutten av oktober) Grunnen til endel av Transwede flygningene er ikke nødvendigvis pga for få fly, men det ofte skyldes få passasjerer også
Når du ikke fant billigere billetter OSL-ZRH enn 8800kr gjorde du er dårlig søk.

På SAS.no finner jeg masse billetter OSL-ZRH til rundt tusenlappen, men det krever at man ser litt lenger frem i tid enn neste uke, da SAS nesten alltid er dyre når man bestiller i siste liten;)

Og jeg håper også på Swiss kommer, selv om jeg tviler på det, men gleder meg til å teste dem i januar.:)

Det vil det ikke bli selv om Swiss begynner på OSL, unntatt på eventuelle ruter med code-share. Sas.no er jo ikke noe reisebyrå, men utsalgsted for SAS

Jeg sliter litt med å forholde meg til innleggene dine når de editeres så kraftig.

Unasett, jeg håper vi ser SWISS på Osl. Destinasjonen har et stort antall reisende, men jeg sitter med en følelse av at SAS ikke klarer å hente ut alt.

Personlig kunne godt tenkt meg flere reiser via Zurich gjennom Swiss sitt rutenett fra Osl. Som en tidligere Qualiflyer er jeg særdeles svak for Swiss.......

Last edited:

Personlig kunne godt tenkt meg flere reiser via Zurich gjennom Swiss sitt rutenett fra Osl.

Det er også fullt mulig. Swiss samarbeider som tidligere nevnt med SAS på OSL-ZRH, og gjennom swiss.com kan man søke opp billetter fra Oslo til nesten hele Swiss-nettverket.

Last edited:

Det er også fullt mulig. Swiss samarbeider som tidligere nevnt med SAS på OSL-ZHR, og gjennom swiss.com kan man søke opp billetter fra Oslo til nesten hele Swiss-nettverket.

Jaggu har du rett! Her åpnes det en ny verden for undertegnede:)

Hei,

Søkte Nice-Oslo-Nice 3.10-16.12, Swiss kom da opp som alternativ på returen hos Kelkoo, betyr det at de starter opp ruten igjen, eller er det Sas som fly Zurich-Oslo ?

Back