Hva gjør Swiss på OSL?

JetBlue

ScanFlyer Gold
Hva gjør Swiss på OSL?

Jeg har i løpet av de siste ukene sett Swiss A320 på vei inn til OSL om ettermiddagen. Siden Swiss ikke flyr regelmessig på Oslo, kan noen kanskje fortelle hva de gjør her?

Re: Hva gjør Swiss på OSL??

Sikkert en adhoc-charter, tech-stop eller leid inn for å dekke opp manglendes fly...

Hmm, hva med å få Swiss in på ruten som transwede flyr nå?
Måtte da være en mye bedre løsning. Bedre nedslag i det Sveitsiske markedet gjennom Swiss og full codeshare gjennom SAS sitt booking system?

Meget godt forslag - som støttes av oss Miles & More fans!!!

Jeg har i løpet av de siste ukene sett Swiss A320 på vei inn til OSL om ettermiddagen. Siden Swiss ikke flyr regelmessig på Oslo, kan noen kanskje fortelle hva de gjør her?

Visste inte att Swiss inte flyger på OSL, konstigt. Utan att ha något belägg för det mer än det man ser av passagerarmängden på de flyg man kollar, så verkar det gå kanonbra på ARN o vad jag läst här även på CPH o dom har ju väldigt bra priser och bra transfer. Borde tilltala norrmännen också!?

Ligger ingenting inne i vårt system ihvertfall .. må ha vært en form for charter eller sub-charter.

Swiss lå inn med 2 daglige sloter på OSL fra ZRH for kommende vinter. De har vel fått kalde føtter av høy fuelpris, men det er ingen tvil om at OSL står på blokken. Skulle tro at Swiss har gode forutsetninger for å lykkes på en slik rute med nettverket sitt i den andre enden (ref CSA på PRG, Austrian på VIE).

Re: Hva gjør Swiss på OSL?

Swiss stoppet vel å fly på OSL omtrent på den tiden de gikk konk for hmm, 3-4 år siden?

Swiss stoppet vel å fly på OSL omtrent på den tiden de gikk konk for hmm, 3-4 år siden?

Swissair gikk konkurs 31/3-2002. Swiss (International Air Lines og Swiss European Air Lines) eksisterer i beste velgående ennå, rampen!;)

Swiss fløy også i en periode på OSL med Avro og ERJ. Jeg fløy med Swiss OSL-ZRH-NCE (ERJ-145 + Avro RJ100) en gang i 2003 eller deromkring

Har jobbet mye med Swiss i min tid på OSL og mener å huske at ZRH ruta gikk meget bra!
Kan ikke tro den ville gått noe dårligere i dag...

E!

Har jobbet mye med Swiss i min tid på OSL og mener å huske at ZRH ruta gikk meget bra!
Kan ikke tro den ville gått noe dårligere i dag...E!

Ja nettopp! Og derfor burde Swiss være selvskreven på OSL. La oss håpe de kommer tilbake.

Swissair gikk konkurs 31/3-2002. Swiss (International Air Lines og Swiss European Air Lines) eksisterer i beste velgående ennå, rampen!

Hehe, MEH, jeg burde visst jeg fikk den der tilbake :) Jeg er helt fullstendig klar over at det var Swissair som gikk konk, og at Swiss Air Lines lever enda :) Jeg BURDE vel ha skrevet at når "gamle" Swissair gikk konk, DA fortsatte ikke det nye selskapet Oslo-ruten.... :D

Og som CK skriver, så fløy dem Avro og EMB145 med Crossair-livery det meste av tida...

Flyr ikke SAS OSL-ZRH? Det er vel derfor Swiss er borte. SK er vel ikke så glad i flere Star medlemmer på "sine" ruter?

Det er ikke så lenge siden SAS begynte fly OSL-ZRH Hickok......Den ruta kom vel mere som et resultat av at Swissair ble borte, og at Swiss ikke viderførte den....

Får håpe Swiss kommer tilbake til OSL igjen fast, fikk ikke bilder av de på OSL :(

Skulle tatt bilde da jeg hadde en Swissair A330 på gate 53. Dæven så god plass de få passasjerer hadde denne dagen!

I Swiss blekka som lå ombord i LX1271 i går kunne man lese om utvidelses planen til Swiss , og på Europaruter så var forsterking på SydEuropeiske destinasjoner og vekst østover i Europa trukke frem (og planer om SFO...på IC)

Swiss fløy også i en periode på OSL med Avro og ERJ. Jeg fløy med Swiss OSL-ZRH-NCE (ERJ-145 + Avro RJ100) en gang i 2003 eller deromkring

Fløy samme rute i 1999, men da med en Airbus 321 hele veien. Var masse nordmenn på ZRH-NCE leg'et også (men å sitte 3 timer på bakken i ZRH og vente på slot var ikke noe kult)

Hmm, hva med å få Swiss in på ruten som transwede flyr nå?
Måtte da være en mye bedre løsning. Bedre nedslag i det Sveitsiske markedet gjennom Swiss og full codeshare gjennom SAS sitt booking system?

Hvilken av Transwedes ruter vil du ha Swiss inn på? OSL-WAW, OSL-LCY, OSL-BRU, OSL-AMS eller OSL-DUS?

Back