• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hva gjør ryanair på osl nå?

Re: Hva gjør ryanair på osl nå?

FR 1705 fra Torp til Newcastle er innstilt. Sikkert den maskinen som av en eller annen grunn har gått til OSL. Den kom fra Hahn.

imm

00 FR 9822 Frankfurt (Hahn) - Oslo (Torp) DELAY
Diverted to oslo gardermoen due oslo torp closed due to fog - passengers coached to oslo torp

Mye tåke og dårlig vær på Torp....

Men hvor er hylekoret om at passasjerene må betale og ordne buss selv blitt av.....?

Må ha vært veldig lokal den tåken. Jeg bor 10 minutter fra flyplassen, og her er det ikke antydning til tåke.

Pax betale bussen selv??? Hva mener du?

Originally posted by imm

Må ha vært veldig lokal den tåken. Jeg bor 10 minutter fra flyplassen, og her er det ikke antydning til tåke.

Pax betale bussen selv??? Hva mener du?

Ang buss: det har vært MANGE kommentarer på Ryanair ikke betaler bussen til passasjerene......du får søke på forumet om du er mer interessert.

Ang været så er dte vel nettopp det som har vært problemet med Torp...at det er veldig lokalt....var vel nettopp noe liknende med divertion av en KLM til Kristiansand...heller ikke da kunne været være årsaken skrev du....men tror det endte opp med at detvar nettopp det det var......så du må nok flytte nærmere flystripa ja :lol:

Veldig lokalt var det nok ikke, for det var da tåke her på nordsiden da jeg la meg...

ENTO 200920Z 22004KT 130V260 9999 FEW011 SCT015 19/15 Q1012
ENTO 200820Z 24003KT 190V280 8000 FEW002 SCT005 BKN008 16/15 Q1012
ENTO 200720Z 27003KT 0300 R18/0550 FG VV001 15/15 Q1012
ENTO 200620Z VRB02KT 0250 R18/0400 FG VV000 14/14 Q1013
ENTO 200520Z 00000KT 0250 R18/0550 FG SKC 14/13 Q1012
ENTO 200420Z 00000KT 9999 BCFG SKC 13/13 Q1012

Originally posted by Hurum

Ang været så er dte vel nettopp det som har vært problemet med Torp...at det er veldig lokalt....var vel nettopp noe liknende med divertion av en KLM til Kristiansand...heller ikke da kunne været være årsaken skrev du....men tror det endte opp med at detvar nettopp det det var......så du må nok flytte nærmere flystripa ja :lol:

Akkurat som på OSL hvor hele Sør Norge kan bade i sol untatt det ene jordet oppe på Jessheim hvor tåke ligger tjukk

Originally posted by KennethGS

Veldig lokalt var det nok ikke, for det var da tåke her på nordsiden da jeg la meg...

ENTO 200920Z 22004KT 130V260 9999 FEW011 SCT015 19/15 Q1012
ENTO 200820Z 24003KT 190V280 8000 FEW002 SCT005 BKN008 16/15 Q1012
ENTO 200720Z 27003KT 0300 R18/0550 FG VV001 15/15 Q1012
ENTO 200620Z VRB02KT 0250 R18/0400 FG VV000 14/14 Q1013
ENTO 200520Z 00000KT 0250 R18/0550 FG SKC 14/13 Q1012
ENTO 200420Z 00000KT 9999 BCFG SKC 13/13 Q1012

Da må IMM flytte!!:lol:

bussen mellom gardermoen og torp betaler ikke pax for.

Ellers var ikke KLM sin diversion til Kristiansand for noen dager siden grunnet tåke.
Kraftig turbulens under unnflyving gjorde at en en ombord fikk seg "en karamell" og flyverne valgte å gå opp igjen og lande i Kristiansand istede.

IMM

Originally posted by imm

Ellers var ikke KLM sin diversion til Kristiansand for noen dager siden grunnet tåke.
Kraftig turbulens under unnflyving gjorde at en en ombord fikk seg "en karamell" og flyverne valgte å gå opp igjen og lande i Kristiansand istede.

IMM

Ja vet at det ikke var tåke...men uvær....men også i den tråden skrev du at været ikke kunne ha skylda....akkurat som i denne tråden....:lol: Jeg forsøker altså å være litt humoristisk....begge gangen du har skrevet at det ikke kan være været som har skylda...så er det nettopp det som har vært årsaken.

Bussen mellom OSl og TRF....tror ikke du forstod poenget. De fleste her inne på forumet kastet dritt mot Ryanair for at dem ikke tar vare på passasjerene når noe uforutsett skjer....men så viser deg seg altså at dem gjør det. Sjekk nok en gang tråder angående dette for 1-2 år siden så forstår du poenget mitt.

Originally posted by imm

IMM

Ja vet at det ikke var tåke...men uvær....men også i den tråden skrev du at været ikke kunne ha skylda....akkurat som i denne tråden....:lol: Jeg forsøker altså å være litt humoristisk....begge gangen du har skrevet at det ikke kan være været som har skylda...så er det nettopp det som har vært årsaken.

Bussen mellom OSl og TRF....tror ikke du forstod poenget. De fleste her inne på forumet kastet dritt mot Ryanair for at dem ikke tar vare på passasjerene når noe uforutsett skjer....men så viser deg seg altså at dem gjør det. Sjekk nok en gang tråder angående dette for 1-2 år siden så forstår du poenget mitt.

Ryanair er kontraktsmessig forpliktet til å transportere passasjerene til Torp, så dette må de ordne når slikt skjer. Godt å se at det faktisk gjøres også.

Ryanair handles av SGS på OSL (av en eller annen grunn) etter det jeg vet (og av WF på TRF). Tror nok håndteringen av pax er noe annen nå enn for noen år siden - nå har FR strenge EU-regler å forholde seg til - men de gir seg ikke med å avvise ansvar. For litt siden ble en FR-avgang til TRF kansellert, og pax'en som sto og ventet på TRF på flighten utm ble sendt på hotell. I ettertid nektet imidlertid FR å betale regningen, og mente det var flyplassen som måtte ta den kostnaden. Årsak: TRF strenger ved midnatt og FR påstod at "vi kunne ha sendt et fly midt på natten, men fikk ikke lande av flyplassen, så da er det DE som må betale" Makan til frekkhet!

Originally posted by imm

IMM

OK, jeg er litt treig noen ganger. Særlig idag.
Joda, det var vel det uvær som var skylden begge ganger. Men det var litt uforståelig når man ser ut vinduet her og sola skinner. Og at en ikke har sett tåke på "år og dag".
Men der tok jeg jammen feil idag. Og den andre dagen da KLM gikk til KRS var det jo ikke dårlig vær i det hele tatt heller. Men turbulens er jo også vanskelig å få øye på når en ser ut fra kjøkkenvinduet ;)

Ryanair har bedre kundeservice enn mange påstår. De gjør mye som andre aldri ville gjort. Men har mange konkurrenter mot seg, og som benytter enhver anledning til å komme med skittkasting mot selskapet, istede for å konsentrere seg om å rydde opp i eget reir først.

IMM

Originally posted by jb1

Ryanair er kontraktsmessig forpliktet til å transportere passasjerene til Torp, så dette må de ordne når slikt skjer. Godt å se at det faktisk gjøres også.

Ahh, men det er ikke alltid at passasjerene som allerede er på Torp, har blitt skysset til OSL der flyet står... Istedet har flyet blitt kansellert, og dratt hjem igjen tomt...

Det har jo tilogmed skjedd at de har gått til SVG, hvor pax har blitt satt på buss til Torp, og deretter har flyet gått til Torp og hentet passasjerer.... :p

Back