Hva gjør dere når dere går forbi Tollvesenet?

Re: Hva gjør dere når dere går forbi Tollvesenet?

Reiser svært mye i jobb, aldri noensinne blitt stoppet, uavhengig av om jeg kommer med stresskoffert, ryggsekk, tvilsomme musikkinstrumenter, ofte mange av dem, rocka kledd, eller dresskledd. Stirrende stivt, flakkende med blikket, forvirra, trøtt, småsur ingenting kan tydeligvis få de til å stoppe meg. Altså, jeg tror selv jeg ser ut som den mest inbarka smuglern, men akk det hjelper tydeligvis ikke, og kanskje greit likevel da jeg aldri har hatt med så mye som en sigarett for mye likevel.

Jeg ble stoppet mye når jeg var yngre, men siden jeg havnet i jobb med mørk bukse og skjorte og i det minste barbering i ny og ne har det blitt helt slutt på sånt.

Nå om dagen er taktikken bare å gå rett gijennom, uten noe videre plan, det har visst funket.

De siste gangene har jeg lagt merke til at ankomsten til QR-maskinen fra DOH pleier å få bra oppmerksomhet av både sivilt kledde og uniformerte folk, og alltid får baggasjen sin innerst i kroken ved ankomst utland. Mulig det er tilfeldig, men er nå bare sånn det er.

På Flesland har jeg ikke sett en toller på aldri så lenge.

-A

De siste gangene har jeg lagt merke til at ankomsten til QR-maskinen fra DOH pleier å få bra oppmerksomhet av både sivilt kledde og uniformerte folk, og alltid får baggasjen sin innerst i kroken ved ankomst utland.
-A

Har også lagt merke til dette. En av de mest hysteriske, om enn triste, opplevelser var en fra QR flighten på vei igjennom på grønn sone.

Tollerhunden hadde helt klart fått ferten av noe mellom skinkene hans. Han bare fortsatte å gå, og anstrengte seg veldig for prøve å gå normalt med en bikkjesnute plantet opp mellom skinkene. Er glad jeg ikke var i hans sko.

Tollerhunden hadde helt klart fått ferten av noe mellom skinkene hans. Han bare fortsatte å gå, og anstrengte seg veldig for prøve å gå normalt med en bikkjesnute plantet opp mellom skinkene. Er glad jeg ikke var i hans sko.

Tollerne vet vel at der hvor QR sine flighter kommer fra smugler de neppe skinke, så det lot han nok gå.... :colgate:

-A

:colgate::colgate::colgate:

Edit: Beklager kort innlegg her i går, men jeg lo så mye av de to siste postene at jeg hadde problemer med å skrive noe...

Last edited:

Jeg har aldri blitt stoppa på OSL. I går kom jeg med to store kolli pluss håndbagasje av typen PC-veske, hadde med meg langt mindre enn hva jeg hadde lov til, men følte likevel ubehag. Kjente jeg ble stressa av å gå gjennom der, selv om det ikke hadde vært noe problem å bli dratt til side. Pussig art, vi mennesker.

Jag ser/känner mig lika skyldig vare sig jag kommer från en dagsresa med bara datorväskan som när jag kommer från USA med en nyinköpt resväska med "lite" för mycket varor inköpta i New York.

Av mina 2 Rygge-ankomster totalt så har de tagit mig båda gångerna, dock bara med smutsiga underkläder.
Däremot så var jag med om att få klä av mig mellan Sverige och Danmark, jag och mina 3 kompisar blev stannade i bilen på väg in i Sverige och hunden markerade frenetiskt vid växelspaken.
In i ett tomt rum och klä av mig allt, jag fick sära på skinkorna, men inget mer. Tullarna sprättade upp lädret nedanför växelspaken i jakt på knark, men ingen succé, då vi inte hade något starkare än Carlsberg.
Ägaren till bilen fick ersättning från tullen för att reparera skadorna, ( någon månad senare ) själv var jag glad och fortfarande lite berusad och blev konfronterad med en sko som tullaren hittat och han sa helt på allvar: Är det en smugglarsko?
Jag bröt ihop i skratt över den för mig väldigt komiska situationen, vi blev ivägsläppta av ett gäng sura tullare.

På ARN så röntgade de min väska och tog ut ett par nyinköpta jonglerbollar från BKK och de var inte långt bort från att sprätta upp de heller, men efter att hunden fått lukta så var det bara att gå.

I mange tilfeller VET tollerne hva du har i baggasjen din, LENGE før du går igjennom tollen;-) Så det å gå bak en neger, eller halte, eller vekslende blikk hjelper ikke alltid.. Tollerne har langt mer kontroll på baggasjen, enn hva folk aner.

I går onsdag 28.mars 2011 (i 20-21 tiden) var det uvanlig mange
tollere å se, faktisk hele åtte-ni stykker (mix av både unformerte
og sivile) som stod inne på grønn sone og tok i mot oss. Kanskje
var det noen "eksotiske" ankomster de ventet på...

Vent litt i bagasjeområdet til det kommer en skikkelig tvilsom type du kan gå rett bak. Pek på vedkommene med vidåpne øyne så tollerne ser det. Pek også på bagasjen til vedkommende, rist på hodet og gesitikuler litt. Pass på at det ikke er to som går sammen for da kan de lett se hva du holder på med. :biggrin

He he.. denne var fantastisk bra, helt klart "dagen" for mitt
vedkommende.. :colgate:

Er faktisk ikke helt sikker på hva jeg gjør når jeg går forbi tollerne.
Ellers har jeg bare blitt stoppet en gang, og det var på SVG i høst. Kom tilbake fra en dagstur til London og hadde kun en liten ryggsekk. Kan legge til at da jeg sa at jeg var over middels interessert i luftfart, spurte tolleren om jeg var en sånn freak som sto stod på spotteplattformen i pissregnet og tok bilder av fly :colgate: Hadde ellers en hyggelig prat med vedkommende før han ba meg komme meg hjem :D

På tirsdag ankom vi så sent til OSL at jeg måtte beinfly for å rekke siste bussen. Fungerte fint.
Ble stoppet i februar. Hadde bare håndbagasje da kofferten ble stående igjen i Singapore. Kom hjem med en neglsaks og en klesbørste (!) mindre etter besøket ved benken, uten at jeg tror tollerinnen var hverken veldig mistenksom på disse enhetene eller hadde veldig lyst på dem :-)

Back