Hva er poenget med nett- og self-checkin?

Slik er det når spanske Spanair eies av et skandinavisk selskap... BRA!!

I Sverige har SAS nu tagit bort all manuell incheckning på inrikesflygningar från Terminal 4 på Arlanda. Enbart maskiner nu. Om man inte kan checka in där för att man har flera på en referens, barn eller husdjur i bokningen eller bara helt enkelt har problem med biljetten så får man gå till en floorwalker.
Fler bagage drops ska det vara också så att det inte skapas så långa köer.
Spännande... Snart är det nog inte många check-in desks längre på flygplatser för SAS del tror jag.

Originally posted by Martin

Er forresten en ting jeg lurte på. Når man sjekker inn, får man spørsmål om man har bagasje som skal sjekkes inn. Velger man "ja", kan man velge melom ett kolli, to kolli, eller bare håndbagasje.. Hva er egentlig forskjellen mellom å velge "kun håndbagasje" kontra "ingen bagasje"?? Er det sånn at det registreres om du har med deg håndbagasje eller ikke??

Det er ingen forskjell, men noen passasjerer tolker håndbaggasje som baggasje og derfor ligger det valget inne. Nå er det forøvrig endret til at man kan velge fra 0-9 kolli på SAS sine avganger.

Er det noen som kan avkrefte/bekrefte at man fremdeles får spørsmål om man vil sitte sammen med resten av reisefølget når man sjekker inn på automat? Da jeg og fruen reiste på bonuspoengtur i vinter fikk vi ikke opp det spørsmålet, nemlig... holdt på å bli litt krise..... :)

Originally posted by tosfreight
Er det noen som kan avkrefte/bekrefte at man fremdeles får spørsmål om man vil sitte sammen med resten av reisefølget når man sjekker inn på automat? Da jeg og fruen reiste på bonuspoengtur i vinter fikk vi ikke opp det spørsmålet, nemlig... holdt på å bli litt krise..... :)
Om bookingen er gjort samtidig med samme bookingnummer så har jeg alltid fått spørsmål om jeg vil sitte sammen med reisefølget...kanskje en ikke får spørsmålet om det ikke finnes 2 seter ved siden av hverandre...om ikke fruen har sjekka inn allerede og ikke vil sitte ved siden av deg da...hehe:D

Originally posted by DY
Originally posted by tosfreight
Om bookingen er gjort samtidig med samme bookingnummer så har jeg alltid fått spørsmål om jeg vil sitte sammen med reisefølget...kanskje en ikke får spørsmålet om det ikke finnes 2 seter ved siden av hverandre...om ikke fruen har sjekka inn allerede og ikke vil sitte ved siden av deg da...hehe:D

Det har nettopp blitt foretatt en ny release av softwaren på automatene. Noen av spørsmålene er forandret på, og noe informasjon som før ikke viste er lagt til. Med dette forsvant også spørsmålet "Vil du sitte i sammen med ditt reisefølge?". Veldig dumt/irriterende, og tungvint for oss på gulvet som allerede flyr rundt som tusseladder for å hjelpe på beste måte....

Vet ikke hvordan det er nå, men i automatenes spede barndom svarte jeg alltid konsekvent NEI på om jeg ville sitte sammen med reisefølge.

Grunn - den første som sjekket inn (altså jeg...) ble da hver gang satt på et midtsete.

Back