Hva er korekt ICAO kode for SASNorge

Selv om jeg ofte bruker Wikipedia selv, skal man vel ta det som står der med en liten klupe salt? Er f.eks. ingenting som hindrer meg i å gå inn og endre f.eks. den koden til en hvilken som helst trebokstaverskode.

"Bibelen" for ICAO koder for flyselskaper heter ICAO DOC 8585. Den finnes faktisk online, se her.

Der ligger også DOC 7910 som er tilsvarende for flyplasser mm.

Og flytypene kan man søke på hos ICAO her.

Mvh,

Last edited:
Og jeg har allerede bestilt en del flybilletter der det som tidligere var oppført som SAS Norge nå er Scandinavian Airlines. Føles bra!!

Så om litt over en månedes tid er det slutt på å høre "Scanor" på norske (og utenlandske) frekvenser?

Det er iallefall noen ideer som kostet en god del ekstra penger. Noen som vet hva callsign blir?

yepp..... gjort conversion training på SAS SOM aoc`et allerede.

Nå som selskapet har brukt 16 milliarder på å splitte opp og samle seg igjen, håper jeg at det var verdt det på en eller annen måte.....! :lol:

Du aner ikke hvor mange konsulenter og ledere dere har vært med på å holde liv i... ;)

-A

Du aner ikke hvor mange konsulenter og ledere dere har vært med på å holde liv i... ;)

-A

"Everything has been said before, but since nobody listens we have to keep going back and beginning all over again." SAS

Back