Hva er grunnen til dagens dårlige punktlighet?

GF1

ScanFlyer Gold
Hva er grunnen til dagens dårlige punktlighet?

OSL:
SAS 95 18 81%
Norwegian 85 4 95%

18 forsinkede avganger av 95 er mer enn man er vant til fra SAS.
 
Re: Hva er grunnen til dagens dårlige punktlighet?

Det har snødd sokker og lester i tromsø i allefall, noe som har ført til en del små delays herfra...
 
Re: Hva er grunnen til dagens dårlige punktlighet?

Vel, dagens DY565 SVG-OSL ble vel 20-30 min forsinket fra SVG pga en teknisk feil, den var også noen minutter sen fra OSL. Og det ga vel noen få bivirkninger derpå. Men jeg hadde heldigvis ikke hastverk :)

Ble forøvrig operert av LN-KKG.
 
Re: Hva er grunnen til dagens dårlige punktlighet?

Ihvertfall et par av disse var chartere fra ENVA... Snødde som et helvete der i går morges og selv med kontinuerlig brøyting fikk man ikke braking action over poor ... Med fly søkklasta av fuel og fulle trøndere hadde de behov for minst medium for å ta av... Altså ble de stående frem til det slutta å snø ...

Regner med at dette var tilfellet på en del andre steder i landet også i går.
 
Re: Hva er grunnen til dagens dårlige punktlighet?

Det har snødd sokker og lester i tromsø i allefall, noe som har ført til en del små delays herfra...

Den med desidert størst delay, SK4423 hadde faktisk ikke noe med sneværet å gjøre. Det var en snag som kunnet ha forekommet midtsommers også...
 
Re: Hva er grunnen til dagens dårlige punktlighet?

Fløy med SK4438 fra OSL-TOS med opprinnelig avgang kl 2200. Vi kom oss ikke av gårde fordi pilotene ikke var ankommet fra London... Derfor ble det å vente til kl 2240 før pilotene dukket opp! Tror det var en rekke faktorer som lå til grunne... Det var bl.a snakk om et tidligere fly som måtte til teknisk... Så da ble det 737-400 oppover =)
 
Re: Hva er grunnen til dagens dårlige punktlighet?

Hadde tåka hatt skylda, ville vi sett det på Norwegians flyvninger også.
Men DY hadde jo imponerende god punktlighet.:D
 
Re: Hva er grunnen til dagens dårlige punktlighet?

Jeg "tror" det var kombinasjonen av været på endel plasser, og de oppsatte slingene fikk mye juling av den grunn.
 
Re: Hva er grunnen til dagens dårlige punktlighet?

På dager som i går med hvor også WF sliter værmessig på sine kortbaneplasser, så er det heller ikke unormalt SAS velger å vente noen ekstra minutter på WF for å få med flest mulig transfer-pax. En type forsinkelse man ikke vil oppleve hos DY.
 
Re: Hva er grunnen til dagens dårlige punktlighet?

Mye crew som kom sent inn pga flow delays i Europa, og snag på et par maskiner som igjen første til endel crewbytter.
Shit happens, i går var en av "de" dagene.
 
Re: Hva er grunnen til dagens dårlige punktlighet?

Sier jo litt om hvor bra SAS er på punktlighet når det slås opp med egen tråd når en dag punktligheten er på 81%
 
Re: Hva er grunnen til dagens dårlige punktlighet?

Haha, morsomt.
Nå har jeg i lengre tid fulgt med på statistikken.
Som oftest har SAS ligget langt foran i punktlighet, uten at noen har kommentert dette.
Når man så finner et tidspunkt hvor de ikke hgør det, lages det et nummer av det.

Barnslig.
 
Re: Hva er grunnen til dagens dårlige punktlighet?

Når man så finner et tidspunkt hvor de ikke hgør det, lages det et nummer av det.

Barnslig.

Vet ikke hva som plager deg, men det er gjerne når noe bryter med normaliteten at det blir lagt merke til og omtalt.
 
Re: Hva er grunnen til dagens dårlige punktlighet?

Vet ikke hva som plager deg, men det er gjerne når noe bryter med normaliteten at det blir lagt merke til og omtalt.

Eller hvis man ønsker det skal bryde mod normalen :stir
 
Re: Hva er grunnen til dagens dårlige punktlighet?

Det er jo faktisk litt interessant at det selskapet som annonserer for å være mest punktlig faktisk ikke er det. Og det bør ikke være det for mange ganger, heller.
 
Last edited:
Re: Hva er grunnen til dagens dårlige punktlighet?

Det er jo faktisk litt interessant at det selskapet som annonserer for å være mest punktlig faktisk ikke er det. Og det bør ikke være det for mange ganger, heller.

Hvad i alverden er det interessante i at der har været en enkelt dag med problemer. De få procent af afgangene i statistikken der ikke går til tiden skal jo komme et eller andet sted fra. Skal vi have et eget underforum for tråde om SAS-afgange der er forsinkede, så alle disse kan postes...

Come on - mon ikke alle godt kan gennemskue at enkeltstående tilfælde er ligegyldige og det er den overordnede statistik over en længere periode, som giver et reelt billede af virkeligheden.

I mine øjne helt og aldeledes uinteressant medmindre, der er sket noget ekstraordinært. Det kan jeg ikke se der er sket her - udover en dårlig dag, som alle har en gang imellem.

Der er mange områder man kan kritisere SAS på hvis det er det som er hensigten, men punktlighed er ikke en af dem.
 
Re: Hva er grunnen til dagens dårlige punktlighet?

Nå annonserer vel Sas med at flight stats har kåret dem til Europas punktligste flyselskap. Det betyr ikke at man er punktligst hver dag 365 dager i året, men ett gjennomsnitt av disse dagene
 
Back
Top