TOS
ScanFlyer Mile High Club
Re: Hva er god/dårlig service?
Da er du inne på noe som kan gjøre det vanskeligere for bakkepersonalet å yte service - nemlig at de ikke er ansatt i flyselskapet, men i diverse handlingselskap. Det er ikke så enkelt å få innsjekkingspersonalet som kanskje ikke identifiserer seg så mye med flyselskapet å yte ekstra innsats for å få fornøyde kunder så lenge kontrakten med flyselskapet ikke premierer slik aktivitet. Gevinsten av å yte service for ansatte i f.eks. SGS kommer vel stort sett SAS til gode, og ikke nødvendigvis så mye til SGS. I tillegg kan det vel tenkes at kontraktene mellom flyselskapene og de (mer eller mindre) uavhengige handlingselskapene ikke gir rom for spesielt mye skjønnsmessig utøving av virksomheten. Kanskje blir handlingagentene til og med straffet om de er for fleksible.
Jeg har tro på at innsjekk-personalet og servicepersonell (i serviceskranker o.l.) bør være en integrert del av flyselskapet. Som kunde oppfattes disse som representanter for flyselskapet, og er de man kommer i kontakt med når man skal ut å reise & når noe går galt.
Akkurat det er utrolig viktig for at et flyselskap skal lykkes. De ansattes fremtreden er noe folk husker.
Hadde bare arbeidsgiveren bedt folk om aa bruke huet og ikke bitt det av dersom noen var litt smarte (som her i vannsaken) hadde mye vaert gjort.
Da er du inne på noe som kan gjøre det vanskeligere for bakkepersonalet å yte service - nemlig at de ikke er ansatt i flyselskapet, men i diverse handlingselskap. Det er ikke så enkelt å få innsjekkingspersonalet som kanskje ikke identifiserer seg så mye med flyselskapet å yte ekstra innsats for å få fornøyde kunder så lenge kontrakten med flyselskapet ikke premierer slik aktivitet. Gevinsten av å yte service for ansatte i f.eks. SGS kommer vel stort sett SAS til gode, og ikke nødvendigvis så mye til SGS. I tillegg kan det vel tenkes at kontraktene mellom flyselskapene og de (mer eller mindre) uavhengige handlingselskapene ikke gir rom for spesielt mye skjønnsmessig utøving av virksomheten. Kanskje blir handlingagentene til og med straffet om de er for fleksible.
Jeg har tro på at innsjekk-personalet og servicepersonell (i serviceskranker o.l.) bør være en integrert del av flyselskapet. Som kunde oppfattes disse som representanter for flyselskapet, og er de man kommer i kontakt med når man skal ut å reise & når noe går galt.