Greit, Tommy, jeg skjønner at vannet man får som vann er dyrere enn vannet de bruker til kaffe og te.. Jeg synes dog fortsatt ikke det virker logisk at man ikke kan få vann gratis, når man kan få kaffen gratis.. Jeg synes mao. at vannet fra flaske godt kunne vært gratis..
OK, la meg starte fra begynnelsen: Vannet som brukes til kaffe og te ombord er vann fra springen som er gratis.
En flaske med vann koster mer enn en boks Cola gjoer, saa dersom man skulle aapne en flaske vann, koster det mer enn aa aapne en Colaboks.
Med andre ord en stoerre kost enn aa gi ut gratis brus til passasjerene.
At vann på flaske koster penger har jeg ikke noe problem, men, Tommy, det er vel en forskjell på om man gir et gratis glass med vann til en som må ta en tablett (av en eller annen grunn) og det å gi vann gratis for at en passasjer er tørst? Jeg vil hevde at flyvertene/-vertinnene bør ha handlingsrom nok til å kunne tilby en slik tjeneste gratis og uten selv å måtte dekke eventuelle utgifter. Å nekte gratis vann i en slik situasjon kan jeg vanskelig se er i nærheten av god service, uansett hvilket flyselskap man reiser med.
Nå har jeg nettopp vært ute og fløyet LH i Europa (på økonomiklasse), og jeg må si at jeg savner den tiden når SAS leverte noe som likner på det LH leverer i dag. Det er ikke noe luksus over maten som serveres - et lite rundstykke med ost eller skinke og en liten yoghurt- eller sjokoladestang, samt gratis drikke (uten nevneverdige begrensninger så vidt jeg kunne oppfatte), men du verden så kjekt det er. En annen ting er at serveringen går betraktelig mye kjappere (det ser ut til at SK vertene er like effektive, men de må bruke så mye av sin tid på å hente inn betaling....). Hyggelige og profesjonelle er LHs ansatte også, men det er stort sett også SK og DYs folk også.
Jeg holder med de som skriver at det er god kvalitet/service om man får levert noe som overgår det man forventer. Der har SK et handicap i forhold til LCC'ene, fordi jeg tror fortsatt at folk forventer mer av SK.
Sandwich og en boks mineralvann, til 60 NOK: Legg på 60 kroner på billetten, og tilby dette gratis!
QUOTE]
I et marked som de siste par årene har sett på det som en menneskerett å fly til middelhavet for 340,- Kroner så er 60Kroner mye (% vis)..........
Jeg sier meg også enig med TOS: Hvorfor kan ikke SAS bare innføre gratis servering? Noe "enkelt", som f.eks. et rundstykke eller noe sånt, samt vann/kaffe/te/brus gratis.. Også kunne man heller økt billettprisene littegrann.. I Cloud Shop-menyen tilbyr SAS Norge en Sandwich-Meny: Sandwich og en boks mineralvann, til 60 NOK: Legg på 60 kroner på billetten, og tilby dette gratis!
(En annen artig ting: De Tilbyr "Drikke og noe søtt", til 35 NOK: Kaffe, te eller mineralvann, og en sjokolade, muffin eller cookies. Om man f.eks. bestiller muffin (20 NOK) og en kaffe: Må man betale de 15 ekstra kronene for kaffen da?)
Synes ellers at det er et problem at SAS har så mange ulike konsepter, det gjør det forvirrende.
God service er når jeg er på jobb for DY(bruker skjønn istedenfor å være så forbaska firkanta)
Men så kan du være skikkelig drittsekk noen ganger og![]()
"Kan Martin Foss vennligst kontakte personalet på gate....."
God service er når jeg er på jobb for DY(bruker skjønn istedenfor å være så forbaska firkanta)
...og jentene sliter fremdeles med dårlig samvittighet etter den spøken de fikk i oppdrag å påføre deg![]()
Vel, vannet som er i kaffe og te er ikke vann paa flasker. En flaske vann er noe helt annet, det koster penger.. Dersom du vil ha vann fra springen i et fly, be my guest...
Mye latterlige kommentarer her. Dersom flyvertinner aapner noe som er til salgs og gir dette gratis til kunder, er jeg rimelig sikker paa at de maa svare for det.. Hadde dette vaert en internasjonal flygning der store vannflasker er tilgjengelig, hadde dama garantert faatt et glass vann gratis..
Og jeg er rimelig sikker paa at en LCC garantert ville krevd penger for vann i situasjonen beskrevet over.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.