• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hva er god/dårlig service?

Re: Hva er god/dårlig service?

Akkurat det er utrolig viktig for at et flyselskap skal lykkes. De ansattes fremtreden er noe folk husker.

Hadde bare arbeidsgiveren bedt folk om aa bruke huet og ikke bitt det av dersom noen var litt smarte (som her i vannsaken) hadde mye vaert gjort.

Da er du inne på noe som kan gjøre det vanskeligere for bakkepersonalet å yte service - nemlig at de ikke er ansatt i flyselskapet, men i diverse handlingselskap. Det er ikke så enkelt å få innsjekkingspersonalet som kanskje ikke identifiserer seg så mye med flyselskapet å yte ekstra innsats for å få fornøyde kunder så lenge kontrakten med flyselskapet ikke premierer slik aktivitet. Gevinsten av å yte service for ansatte i f.eks. SGS kommer vel stort sett SAS til gode, og ikke nødvendigvis så mye til SGS. I tillegg kan det vel tenkes at kontraktene mellom flyselskapene og de (mer eller mindre) uavhengige handlingselskapene ikke gir rom for spesielt mye skjønnsmessig utøving av virksomheten. Kanskje blir handlingagentene til og med straffet om de er for fleksible.

Jeg har tro på at innsjekk-personalet og servicepersonell (i serviceskranker o.l.) bør være en integrert del av flyselskapet. Som kunde oppfattes disse som representanter for flyselskapet, og er de man kommer i kontakt med når man skal ut å reise & når noe går galt.
 
Re: Hva er god/dårlig service?

For meg betyr ikke service så mye hva som er inkludert eller ikke, det vil jeg heller kalle for produkt.
Selv om jeg måtte betale for alt mulig rart, så vil jeg kalle det god service hvis jeg blir sett i øynene og behandlet med et smil av en hyggelig mann/dame med glimt i øyet.

Men selvfølgelig skulle hun med tabletten fått litt vann å skylde ned med.
 
Re: Hva er god/dårlig service?

For meg betyr ikke service så mye hva som er inkludert eller ikke, det vil jeg heller kalle for produkt.
Selv om jeg måtte betale for alt mulig rart, så vil jeg kalle det god service hvis jeg blir sett i øynene og behandlet med et smil av en hyggelig mann/dame med glimt i øyet.

Men selvfølgelig skulle hun med tabletten fått litt vann å skylde ned med.

Ja, det er min oppriktige mening også. Og gjeldene damen med pillen, vannet får hun i så godt som i alle andre tilfeller enn det hun var i.
 
Back
Top