• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hva er flytende?

Cloudcruiser

ScanFlyer Silver
Er hjemme hos min mor og far i Molde...
Mamma har laget en fantastisk pastamiddag, og nå har hun pakket kjøttsausen (med nesten ikke noe flytende) i en plastboks.

Er det sannsynlig at vekterne er plagsomme når jeg skal ta fly til Oslo i kveld?

Saus er vel flytende..? En saus som ikke flyter vet jeg om er noen saus lenger.

Hva Securitas/G4S mener er jo noe annet.

Spurte G4S aka. Gayforce her om dagen.... Kjøper du en iskrem utenfor Securityen får du tatt den igjennom... fordi den er ikke flytende, men i fast form.

Spurte G4S aka. Gayforce her om dagen.... Kjøper du en iskrem utenfor Securityen får du tatt den igjennom... fordi den er ikke flytende, men i fast form.

Barberskum er heller ikke flytende, men jeg har et stort forbruk av barberskum nettopp pga. security. Og den har konsistens som soft ice. Tror det er altfor tilfeldig hvem du treffer i security.

Hvilket fører til en annen betraktning: Noen av de i security snakker så til de grader dårlig norsk, og da lurer jeg på hva slags politiattest de stiller med for å få jobben med å kontrollere alle andre. For de kan jo ikke ha vært her i landet så lenge at man har en bakgrunns-story over tid som kan sjekkes?

For de kan jo ikke ha vært her i landet så lenge at man har en "story" over tid som kan sjekkes?

Problemet er jo nettopp det at storyen deres ikke kan sjekkes.....men allikevel har de ansvaret for sikkertheten på OSL:rolleyes:

.....7-10 år i landet og man får et norsk pass og fulle rettigheter slengt etter seg:angry:

Problemet er jo nettopp det at storyen deres ikke kan sjekkes.....men allikevel har de ansvaret for sikkertheten på OSL:rolleyes:

.....7-10 år i landet og man får et norsk pass og fulle rettigheter slengt etter seg:angry:

Du har skjønt det, Someone!

Det gjelder hver eneste en som jobber på OSL. Jeg fikk midt første ID-kort bassert på en politiattest som baserte seg på mine 3 måneder i Norge den gang. Og så var det en periode at de ikke fik tilgang til politiatestene, da holdt det at du sa at du hadde fått det.

Barberskum er heller ikke flytende, men jeg har et stort forbruk av barberskum nettopp pga. security. Og den har konsistens som soft ice. Tror det er altfor tilfeldig hvem du treffer i security.
Du som er i USA tiit og ofte - der selger de Gilette barberskum/gel som er innefor "håndbagasjekravene" (Wallgrens m.fl.) - funker helt topp i security både der og her hjemme.

Du som er i USA tiit og ofte - der selger de Gilette barberskum/gel som er innefor "håndbagasjekravene" (Wallgrens m.fl.) - funker helt topp i security både der og her hjemme.

Tror ikke denne tomatsusen "hennar mor" er pakket i så små beholdere!
I USA har jeg ikke problemer med barberskum overhodet, uansett om det er en liten eller stor beholder, men OSL og CPH? Der har jeg måttet legge fra meg både det ene og det andre. Tannpasta i sånne små tuber du får hos tannlegen som vareprøver, til og med. Men ikke hver gang. Det er helt avhengig av hvem som har securitytjenesten akkurat der og da.

Tror ikke denne tomatsusen "hennar mor" er pakket i så små beholdere!
Han får dele den opp i poser á 1 dl og ta med seg 10 stk - de er lov.
I USA har jeg ikke problemer med barberskum overhodet, uansett om det er en liten eller stor beholder, men OSL og CPH? Der har jeg måttet legge fra meg både det ene og det andre. Tannpasta i sånne små tuber du får hos tannlegen som vareprøver, til og med. Men ikke hver gang. Det er helt avhengig av hvem som har securitytjenesten akkurat der og da.
:8:

Jeg skjønner meg ikke på de som klager på TSA ... de er adskillig mer laidback, vennlige og effektive enn noen jeg har vært ute for i Europa .... Og ikke minst - konsekvente.

Enig, har ikke et eneste negativt ord å si om TSA, når har jeg selsvsagt ikke like mye erfaring med dem som du har, men de har alltid opptrådt veldig høflig og fornuftig når jeg har hatt noe med dem å gjøre.

OT: TSA ved LAX terminal 2 var særdeles lite effektive den ene gangen jeg til nå har hatt behov for å passere. Det er også mitt eneste møte med TSA.

Men ja, er enig i at Europeiske sikkerhetsvakter har litt for mye "vurderingsfrihet", og det en slipper gjennom konfiskerer en annen... Og når bær kan vurderes som "væske", da ville jeg ikke være spesielt optimistisk med en tykk lapskaus heller... ;)

Back