Hva er dette?

Uten at jeg skal legge meg ut med fagkompetansen, selvom jeg nok kunne fått noen rett, så vil jeg bare legge til at KGL skal være griseheldig han ikke postet dette i foto-forumet, for med slike bilder ville det nok vært opp til flere kritiske røster. :colgate:

-A

LN-KGL har ikke noe med å poste disse, han... En dat zou jij best weten :headbang:old

Det er forskjell på en quiz og bilder man legger ut for at andre skal beundre dem...

He he.
LN-KOG er ikke så flink med å fjerne spor så:
http://www.fornebuarkivet.no/qz/

Nei, hvorfor det da? Et sted må jo svarene ligge....

Og her kommer de...

1) Hellas Jet A320 i Düsseldorf 14-5-2005 under den store Euro LoCo-turen
Q11A.jpg

2) En Vickers Super VC-10 en varm høstdag for temmelig nøyaktig fem år siden. RAF Cosford 6-9-2006.
Q12A.JPG

3) Denne var litt verre. Her er bildet i utsnittet var fra
Q13A.jpg

Så en litt annen vinkel - og da står Buccaneeren plutselig litt 'feil'
Q13A1.jpg

Riktig svar er en Hawker Hunter. I utgangspunktet var det en F Mk 6 som ble den brukt av Koninklijke Luchtmacht (RNethAF). Deretter ble den ombygd til FGA Mk 78 og brukt av flyvåpenet i Qatar. Den er utstilt på Yorkshire Air Museum i nederlandske farger. Bildet er tatt 10-8-2006. I går så maskinen litt mer falmet ut :(
Q13A2.jpg

4) Dette er en Sukhoi Su-17B Fitter som står på Hawarden i Wales. Det er et lite steinkast fra fabrikkene til Airbus og Hawker Beechcraft (eller hva de kaller seg for tida...). Slik så den ut 11-8-2006.
Q14A.jpg

5) Air Lithuania brukte ATR42 til Oslo en periode. Dette bildet er fra 22-5-2004
Q15A.jpg

6) Bildet tatt fra Sjøflyhavna kro på Fornebu og det er en av Fonnaflys Cessna 206ere som skal ta av 31-5-2006.

7) Northwest var en gang et selskap som fløy mye på Amsterdam. Her 25-7-2006.
Q17A.jpg

8) Ikke mye Air Nordic over Air Adriatics MD-82 på AMS 25-7-2006. Dette selskapet mistet sin AOC året etter.
Q18A.jpg

9) Ikke rart at Fellowship klarte denne i og med at han sto omtrent ved siden av meg da jeg tok bildet 11-8-2006 ;). Det er et hint i bildet som klart viser at dette er Manchester. Bak halen på flyet ser man tydelig radioteleskopet til Jodrell Bank
Q19A.jpg

10) Det siste er en av FlyBes 146-maskiner på Guernsey en liten time før det begynte å pissregne 23-3-2006.
Q20A.jpg

Takk for seg!

Back