Nr 1 A320
Nr 2 BA VC-10 på Cosford
Nr 5 Air Lithuania ATR-42 på OSL
Nr 6 Fonnafly Cessna 206 i Kilen
Nr 7 NWA A330 på AMS
Nr 8 MD-80
Nr 9 DL 767-300 på MAN
Nr 10 FlyBe BAe146
Uten at jeg skal legge meg ut med fagkompetansen, selvom jeg nok kunne fått noen rett, så vil jeg bare legge til at KGL skal være griseheldig han ikke postet dette i foto-forumet, for med slike bilder ville det nok vært opp til flere kritiske røster. :colgate:
3. Tror ikke det er en Harrier. Harrier har luftinntak rett under cockpit noe som burde være synlig på bildet. Dessuten har Harrier vingen høyere montert. Rett bak cockpit kan sees 5 vertikale luftinntak. Kan sees på denne videoen: http://www.youtube.com/watch?v=jHwwAV12TIA (Se 1:16 ut i filmen) Flyet i bakgrunnen er en Handley Page Victor.
4. Trodde det var en MIG 21. Men MIG 21 har ikke bleeds rett under cockpit. Derfor tror jeg det må være en Sukhoi 17. Cockpit på begge ser helt like ut og er sikkert laget av samme fabrikant.
4 derimot vil jeg si en eller annen MiG-21 variant, er så mange versjoner og oppgraderinger at det er vanskelig å holde styr på.
Til og med israelerne har laget en som de kaller MiG-21 Lancer.
Min begrunnelse for at det er en SU 17 og ikke en MIG 21 kan du se på disse to bildene.
Sjekk vertikale airbleeds akkurat mellom dome og canopy. Sjekk decals også.
Litt morro dette her.
Jeg tenkte også litt på Buccaneer. Men jeg får det ikke til å stemme. Cockpit på denne er en enseter. Buccaneer er toseter "in line". Buccanneer har to sirkelformede luftinntak som burde vært synlig på bildet. Den bakre cockpit bobla på Buccaneer har en spant tvers over. Det har ikke denne. Buccaneer har to trekanter under cockpit. Denne har en.