Hva er dette?

Vil nok tro utgangspunktet for montering av de skjermene er at de har installert "electronic flight bag" hvor alle kart etc. kan hentes opp og presenteres digitalt, og så har de montert kameraer som en bonus.

Originally posted by TOS

Hvorfor er det 3 FMC-interface?

Den tredje MCDU blir først og fremst brukt i vedlikeholdsøyemed og som backup.

Boeing skriver (i forbindelse med 764ER)
The addition of a third MCDU provides improved maintenance data accessibility and a warm spare for dispatch

Skjermene på siden er en del av electronic flight bag, men brukes også som viser av kamera. Spesielt når man taxer et langt fly som 300ER kan det være greit å få så god oversikt som mulig.

Originally posted by blondie

Kan noen hjelpe meg?
Hva er forskjellen på en DC10 og Locket Threestar?
Noen som vet?

Blondie

DC-10 er grei,men Locket Threestar?Har jeg aldri hørt om..
http://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_DC-10
Hvis du da ikke mener Lockheed Tristar L-1011...?
http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_L-1011

Kan noen hjelpe meg?
Hva er forskjellen på en DC10 og Locket Threestar?
Noen som vet?

Blondie

Fantastisk morsomt å se denne posten… Blondie er faktisk min kone (som da var min forlovede). :YES

Jeg slang ut i en bisetning om at den dagen du kan forklare meg hovedforskjellen på DC10 og Lockheed Tristar så skal jeg fri til deg (som en spøk)

Så lagde hun en profil her ”bak min rygg”… Nå er vi gift. (noen andre grunner også da)

Hun påpekte at de var litt kverulerende på ”nerde forumet mitt” og det ser man jo på svarene..

Fantastisk morsomt å se denne posten… Blondie er faktisk min kone (som da var min forlovede). :YES
Jeg slang ut i en bisetning om at den dagen du kan forklare meg hovedforskjellen på DC10 og Lockheed Tristar så skal jeg fri til deg (som en spøk)
Så lagde hun en profil her ”bak min rygg”… Nå er vi gift. (noen andre grunner også da)
Hun påpekte at de var litt kverulerende på ”nerde forumet mitt” og det ser man jo på svarene..

Herlig! Me like!

Back